ورود سامانه بارشی به تهران/ افزایش دما تا سه شنبه

ورود سامانه بارشی به تهران/ افزایش دما تا سه شنبه

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، شرایط جوی این استان از روز دوشنبه (24 خردادماه) با بارش های پراکنده همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک به ویژه در نواحی جنوبی و نفوذ سامانه بارشی پیش بینی می شود. ). ).

با بررسی نقشه های هواشناسی و خروجی مدل های دیجیتالی برای پیش بینی وضعیت جوی استان تهران امروز و فردا (23 و 24 خردادماه) آسمان از بعدازظهر صاف تا قسمتی ابری با ظهور ناپایداری های همرفتی همراه با افزایش ابر و ابری خواهد بود. گاهی وزش باد شدید در برخی از مناطق شمالی استان به ویژه ارتفاعات همراه با بارش پراکنده باران همراه با احتمال رعد و برق و در نواحی جنوبی استان با غبارآلود موقت پیش بینی می شود.

از ساعات بعدازظهر روز دوشنبه (15 خرداد) با نفوذ سامانه بارشی به نیمه شمالی به ویژه در مناطق مرتفع و روز چهارشنبه (17 خرداد) با فعال بودن سامانه در روستاها افزایش ابر، رگبار پراکنده، رعد و برق و رگبار شدید بادها

از امروز تا سه شنبه (23 خرداد – 16 خرداد) افزایش نسبی دما و برای روز چهارشنبه (27 خرداد) کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

افزایش نسبی دما طی چهار روز آینده و در روز سه شنبه کاهش خواهد داشت. آسمان تهران فردا (24 خرداد) نیمه ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود و روز دوشنبه (25 خرداد) وزش باد نیمه ابری و شدید با کمینه دمای هوا پیش بینی می شود. 27 و حداکثر دما 33 درجه سانتیگراد و 35 درجه سانتیگراد.

در 24 ساعت گذشته ایستگاه های ورامین و فرودگاه امام خمینی با بیشینه دمای 36 درجه سانتیگراد گرم ترین ایستگاه های هواشناسی استان بودند.

دیدگاهتان را بنویسید