وزارت امور خارجه: استثنایی برای تسهیل مذاکرات ارائه می کند [در وین] طراحی شده

وزارت امور خارجه: استثنایی برای تسهیل مذاکرات ارائه می کند [در وین] طراحی شده

روز جدید مقامات آمریکایی خواستار بازگرداندن «معافیت هسته ای غیرنظامی ایران» به عنوان اقدامی فنی برای تسهیل مذاکرات بازگشت آژانس بین المللی انرژی اتمی شده اند.

یک مقام دولت بایدن از لغو تحریم ها علیه ایران خبر داد. این مقام افزود: مذاکرات فنی با تسهیل موارد استثنا در هفته های آخر مذاکرات ضروری بود.

این مقام وزارت امور خارجه افزود: این خودداری نباید به عنوان سیگنالی تلقی شود که واشنگتن به دنبال توافقی برای بازگشت به توافقی است که رسماً به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شناخته می شود.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در راستای سیاست فشار حداکثری، معافیت برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را از تحریم ها لغو کرد.

آسوشیتدپرس گزارش می دهد که در حالی که مذاکره کنندگان آمریکایی برای بازگشت به وین برای گفتگوهای بیشتر آماده می شوند، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده چندین معافیت از تحریم های مربوط به فعالیت های هسته ای غیرنظامی ایران را امضا کرده است. هدف از این اقدام لغو تصمیم دولت ترامپ برای پایان دادن به لغو تحریم ها بود.

آسوشیتدپرس می نویسد که لغو تحریم ها با هدف تشویق ایران برای بازگشت به توافق هسته ای 2015 است که دولت ترامپ به طور یکجانبه از آن خارج شد.

طبق گزارش ها، بیانیه امتناع به شرکت های چینی، روسی و اروپایی درگیر در برنامه صلح آمیز هسته ای ایران اجازه می دهد بدون نگرانی از تحریم های آمریکا با یکدیگر همکاری کنند.

هدف آمریکا لغو برخی تحریم ها علیه ایران است

یک مقام ارشد آمریکایی به نقل از خبرگزاری فرانسه گفت: وزارت خارجه آمریکا «معافیت هسته ای غیرنظامی ایران» را به عنوان یک اقدام فنی ضروری برای بازگشت به توافق هسته ای 2015 یا برجام بازگردانده است.

دولت ترامپ معافیت‌های خود را از تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای غیرنظامی ایران در ماه می ۲۰۲۰ به عنوان بخشی از کمپین «فشار حداکثری» علیه ایران که با خروج آمریکا از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال ۲۰۱۸ آغاز شد، لغو کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، این امتناع به امضای آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا رسیده و به کنگره اعلام شده است.

این امر تهدید تحریم ها را علیه کشورها و شرکت هایی از روسیه، چین و اروپا که در چارچوب برجام با صنعت هسته ای ایران همکاری می کنند و کشورهای خارجی و شرکت های خارجی می توانند در نیروگاه اتمی بوشهر، نیروگاه آب سنگین اراک و رآکتور تحقیقاتی مستقر شوند، از بین می رود. تهران.

دیدگاهتان را بنویسید