وزارت راه و شهرسازی باید سهمیه هر استان را برای توزیع قیر حواله تعیین کند.

ساعت: 14:14
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783468

اسماعیل حسین زهی با بیان اینکه قیر حواله ها در مجلس تصویب شده است، گفت: انتظار می رود وزارت راه و شهرسازی برای هر استان یک سهمیه تعیین کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد گفت: جلسه ای با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر نفت در کمیسیون عمران مجلس برگزار و در خصوص نحوه توزیع قیر برای ترجمه توافقات صورت گرفت. .

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: طبق مصوبه قبلی مجلس، قیر باید در اختیار وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، بنیاد مسکن، تجهیزات و تعمیرات مدارس قرار گیرد. . سازمان و پایگاه های بسیج «تن قیر تا پایان اجرای قانون پیش بینی شده برای توزیع قیر به بیش از 9 میلیون و 300 هزار تن نمی رسد.

حسین زهی با بیان اینکه قیر قبلا در بورس و به هر قیمتی ارزش گذاری شده بود، خاطرنشان کرد: قبلا این نرخ هفت میلیون و 300 هزار تن بود که با افزایش 20 درصدی هزینه های پالایشی به 9 میلیون و 300 هزار تومان رسید.

وی گفت: امیدواریم وزارت نفت هر چه زودتر قیر را تحویل دهد تا در راه، راه روستایی و شهری گام های مثبتی برداشته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در واقع قیر حواله ای بود که در مجلس تصویب شد و بر اساس آن دولت موظف شد قیر رایگان به وزارتخانه ها تحویل دهد تا برای آسفالت معابر شهری و برون شهری استفاده شود. ، دستگاه های مربوطه باید از وام خود خرید می کردند اما به دلیل شرایط معیشتی توان خرید نداشتند.

حسین زهی با بیان اینکه توزیع قیر حواله اقدام خوبی است، تصریح کرد: مجلس نیز دست به کار شد و موفق شد تا شهریورماه توزیع قیر حواله را نهایی کند و در این خصوص نظر هیات امنا به تصویب رسید. .

وی افزود: انتظار می رود وزارت راه و شهرسازی برای هر استان سهمیه ای تعیین کند چرا که اکنون در استان های جنوبی فصل کار است و در برخی استان ها ممکن است فصل کار نباشد. به همین دلیل است که وزارت راه و شهرسازی باید عدالت را رعایت کند.»

حسین زهی خاطرنشان کرد: در حالی که بسیاری از جاده های استان های جنوبی آماده آسفالت هستند، در برخی از استان ها به دلیل اینکه فصل کاری نیست و راه زیادی ندارند، سهمیه بیشتری دریافت می کنند و قیر ذخیره می کنند.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگوی ملت گرانی باشد که قیر روی آن توزیع می شود، گفت: در برخی استان های کشور راه ها آماده آسفالت هستند اما اگر سهمیه قیر کمتر توزیع شود، جاده ها از بین می رود.

حسین زهی گفت: امیدواریم بازرسی انجام شود و وزارت راه و شهرسازی کارشناسان مربوطه را به استان های مختلف اعزام کند و بتواند در مورد توزیع قیر تصمیم نهایی را بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید