وزارت میراث از بوروکراسی منفی رنج می برد / بیش از 100 میلیارد برای بخش گردشگری کشور اختصاص می دهد

زمان: 16:27
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1778059

وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از بوروکراسی منفی این وزارتخانه انتقاد کرد و گفت که تنها با بهبود وضعیت کنونی می توان علاوه بر جذب سرمایه گذاری ، صنعت گردشگری را نیز رونق داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عزاتولا ضرگامی ، وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به باسبلان ما گفت که بشریت ، عوامل حیات و شناخت بیش از یک میلیون سال سابقه دارد. علاوه بر آثار باستانی و تاریخی ، که موقعیتی خاص و غیر معمول است.

وی به تاریخچه مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی اشاره کرد و گفت: مجموعه شیخ صفی اردبیلی به عنوان یکی از بیست و شش اثر مهم جهان شناخته می شود و این بنای تاریخی در واقع میراث جهانی است و متعلق به همه افراد منطقه است. جهان و این افتخار مربوط به تمدن است و این تمدن متعلق به همه انسانها است ، بنابراین در کنار همه ارزشهای ارزشمند و آثار باستانی و مناظر طبیعی ، تاریخی و فرهنگی ، مکان خاصی را به اردبیل اختصاص داده است.

ضرغامی در ادامه سخنان خود به تعهدات میراث فرهنگی در حفاظت از گنجینه های کشور اشاره کرد و گفت: حفظ و مرمت آثار تاریخی کمترین تعهدی است که بر عهده میراث فرهنگی است.

وی به بناهای تاریخی ارزشمند کشور اشاره کرد و گفت: آثار تاریخی موجود ما ، به ویژه مجموعه شیخ صفی الدین ، ​​700 سال قبل از زمان ایلانیان شروع شده است ، سپس در عصر صفویه و شیخ صفی الف. دین شخصیتی استثنایی است. “

وی افزود: اگر خاندان صفویه نقطه عطفی در تاریخ کشور ما از نظر تمدن و تمدن آتن است و این یکی از افتخارات ما است.

وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به معماری استثنایی مقبره شیخ صفی الدین اشاره کرد و با بیان اینکه شیخ صفی نسبت به دوره صفویه دارای مقام و منزلت پدری بود ، گفت: این شخصیت در زمینه دین از جایگاه ویژه ای برخوردار است. و عرفان

وی به ساختار مقبره شیخ صفی الدین اشاره کرد و گفت: هفت شهر عشق با هفت معماری در این مجموعه به خوبی ساخته شده اند و در عین حال هشت سر بهشت ​​به خوبی به تصویر کشیده شده و مهمترین آنها خوب و عالی است. استفاده از صنعت برجسته “راهنمای معماری نیز مجموعه ای است.

وی گفت: صنایع دستی ایرانی را می توان در زمینه های مختلف و رشته های مختلف این مجموعه تا حد ممکن به زیبایی مشاهده کرد و این یک لحظه مهم و عالی است که یکی از مزیت های آرامگاه محسوب می شود.

وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با تشکر از کارکنان استان اردبیل برای حفظ و نگهداری مجموعه شیخ صفی الدین گفت: حفظ و نگهداری آثار ارزشمند تاریخی وظیفه ماست.

زیرساخت های سرعین پاسخگوی نیازهای گردشگری نیست / شناسایی 100 چشمه آب گرم در کشور

ضرغامی همچنین به گردشگری در اردبیل اشاره کرد و گفت: گردشگری در این منطقه باید رونق بیشتری داشته باشد زیرا گردشگری استان اردبیل به هیچ وجه شایسته این استان نیست.

وی به مناظر طبیعی اردبیل اشاره کرد و گفت: طبیعت استثنایی ، به ویژه در زمینه گردشگری سلامت ، که به چشمه های آب گرم خود باز می گردد و عمدتاً در سرعین شناخته می شود و طی سالها سرمایه گذاری های خوبی در آن انجام شده است ، و استثنایی است. وضعیت. “وجود دارد. البته ، ما 100 چشمه آب گرم در کشور شناسایی کرده ایم که برخی از آنها را در برنامه های کاری خود گنجانده ام و باید برای ایجاد جاذبه های گردشگری برای جذب گردشگر کار کنیم.

وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه سرعین موقعیت منحصر به فردی دارد به گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: سرعین در زمینه بهداشت و تندرستی موقعیت استثنایی دارد.

وی با تشریح امکانات سرعین و انتقاد از زیرساخت های شهر ، گفت: قبل از شیوع کرونا و فصل شلوغ گردشگری ، سرعین به یک پارکینگ بزرگ تبدیل می شود و این مشکلات بر شهر توریستی تأثیر می گذارد.

اختصاص بیش از 100 میلیارد دلار برای بخش گردشگری کشور

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود به اعتبارات گردشگری کشور اشاره کرد و گفت که تا پایان سال بیش از 100 میلیارد اعتبار برای بخش گردشگری دریافت شده است و افزود: 50 میلیارد تسهیلات گردشگری و 55 میلیارد تسهیلات برای مناطق مأموریت اختصاص داده شد. اولویت تعیین شده

وی با بیان اینکه رونق گردشگری مستلزم سرمایه گذاری در این زمینه است ، با اشاره به سرمایه پولی مردم گفت: باید برای سرمایه گذاری مردم در گردشگری فرصت هایی را فراهم کنیم.

صدور مجدد ویزای توریستی در کشور

وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری به ویزای توریستی نیز اشاره کرد و گفت: این ویزا که بیش از 20 ماه به حالت تعلیق درآمده بود ، در آینده ای نزدیک با رایزنی هایی انجام می شود تا زیرساخت های لازم برای گردشگری کشور فراهم شود. “همچنین تکان دهید.

وزارت میراث از بوروکراسی منفی رنج می برد

ضرغامی در پایان سخنان خود از وجود یک بوروکراسی اداری منفی در وزارت میراث انتقاد کرد و گفت: «یک بوروکراسی عجیبی در وزارت میراث وجود دارد که با اقدامات لازم برای شروع سریع کار در این مناطق ، آن را کاهش می دهیم. “فساد نیز باید توسط وزارت میراث حذف شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر سیستم اداری در وزارت میراث فرهنگی اصلاح شود ، سرمایه گذاری در گردشگری تسریع می شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید