وزیر ارتباطات: طرح حراست به بلوغ نسبی رسیده است/ باید دید در مجلس چگونه تصویب می شود

وزیر ارتباطات: طرح حراست به بلوغ نسبی رسیده است/ باید دید در مجلس چگونه تصویب می شود

روز جدید وزیر ارتباطات درباره طرح صیانت از فضای مجازی تصریح کرد: این طرح به بلوغ نسبی رسیده اما همچنان مشکلاتی در آن وجود دارد و باید دید تصویب آن در مجلس چگونه پیش می رود تا مشکلات برطرف شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کندی و سرعت اینترنت باید ملاک باشد; ممکن است در خانه خیلی سریع و در محل کار خیلی کند باشد یا برعکس.

عیسی زارع پور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره افزایش قیمت بسته های اینترنتی گفت: اپراتورهای ما به دلیل تورم چند ساله مجوز حذف این بسته ها را خواستند و درخواست دیگری برای راه اندازی بسته های جدید با قیمت های جدید داشتند. «تصور کنید ما موافق نیستیم و گفتیم اگر برنامه توسعه دارید باید طرحی ارائه دهید که ارزیابی شود و تبدیل به تعهد قابل پیگیری شود.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: ما مخالف هرگونه افزایش قیمت و ارائه بسته های جدید با قیمت های جدید هستیم، مگر اینکه تضمین کنند با زمان بندی مشخص کیفیت شبکه را ارتقا می دهند.

وزیر ارتباطات همچنین درباره طرح صیانت از فضای مجازی تصریح کرد: ما چیزی به نام طرح حراست نداریم، هر وقت مجلس چیزی را تصویب کرد درباره آن صحبت می کنیم. این موضع دولت در این زمینه است، همان طور که از روز اول گفتیم، اصلاح طرح را که در مجلس بود پیشقدم کردیم و ده دوازده جلسه با کمیته ویژه و نمایندگان داشتیم.

زارع پور ادامه داد: این طرح به بلوغ نسبی رسیده اما همچنان مشکلاتی در آن وجود دارد و باید دید تصویب آن در مجلس چگونه پیش خواهد رفت تا مشکلات برطرف شود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه موضع دولت این است که فضای مجازی نیاز به قانون دارد، تاکید کرد: 15 سال از تصویب آخرین قانون می گذرد و این فضا زندگی اصلی مردم است و باید قانونی وجود داشته باشد تا مردم آسیب نبینند. و ما می توانیم حقوق مردم را حفظ کنیم، اما اینکه نسخه همان چیزی است که در مجلس است، باید ببینیم در مجلس چه چیزی تصویب می شود و همچنین کمک می کنیم که نسخه درست در مجلس تصویب شود.

وی گفت: قانونی شدن فضای مجازی به معنای اعمال محدودیت نیست. نظر دولت این است که گره های زیادی در کشور با فناوری اطلاعات باز می شود و نگاه ما به فرصت ها برای استفاده حداکثری از این فضا است، اما فضا باید منظم باشد.

زارع پور با اشاره به کندی سرعت اینترنت گفت: کندی و سرعت اینترنت باید ملاک باشد. می تواند در خانه خیلی سریع باشد، در محل کار خیلی کند یا بالعکس. با توجه به رتبه بندی جهانی، رتبه خود را در اینترنت موبایل 6 افزایش دادیم، چون سرعت 21 بودیم و اکنون 25 هستیم. ممکن است در اینترنت موبایل مشکلی وجود داشته باشد.

وزیر ارتباطات در خصوص توسعه فیبرهای نوری در کشور گفت: طرح ملی ایجاد یک شبکه سریع و با کیفیت در کشور را دنبال می کنیم که یک طرح نوری برای منازل و مشاغل است. دولت امروز تصویب کرد که هشت درصد از سهم دولت از درآمد اپراتورها، حدود یک سوم تا یک چهارم سهم دولت، برای توسعه فیبر هزینه شود. این تصمیم طی هفته های آینده اعلام خواهد شد.با اپراتورها تماس گرفته و پروژه فیبر نوری را سریعتر پیگیری خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید