وزیر اسبق آموزش و پرورش: دلیل شرکت دانش آموزان در تظاهرات، مقایسه خود با کشورهای اروپایی و آمریکایی است

وزیر اسبق آموزش و پرورش: دلیل شرکت دانش آموزان در تظاهرات، مقایسه خود با کشورهای اروپایی و آمریکایی است

روز جدید وزیر سابق آموزش و پرورش در دوران جنگ تحمیلی به بررسی دلایل پیوستن دانش آموزان به اعتراضات اخیر پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری مدرا; سیدکاظم اکرمی وزیر اسبق آموزش و پرورش در خصوص وضعیت این روزهای برخی مدارس و ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش برای آرام سازی اوضاع مدارس و راهنمایی دانش آموزان توضیح داد: همه مسئولیت ها با وزیر است؛ در این راستا همه وظایف بر عهده وزیر است. این وزیر است که باید از روانشناسان، جامعه شناسان، متخصصان روانشناسی کودک و نوجوان و متخصصان علوم تربیتی استفاده کند. افرادی که فاضل، علمی و پرتلاش هستند و آنها را دور هم جمع می کنند تا درس بخوانند و ببینند راه حل مشکلات و مسائلی که در مدارس به ویژه دبیرستان ها به وجود آمده چیست؟

اکرمی درباره دلایل پیوستن دانشجویان به اعتراضات اخیر گفت: عوامل مختلفی در این امر دخیل هستند. مشاهده مشکلات اقتصادی و در نظر گرفتن وضعیت معیشتی دانش آموزان دبیرستانی قابل درک، قابل درک و تهدیدکننده است. به هر حال این افراد زندگی خود را می بینند و چیزهایی را از والدین خود می شنوند، به خصوص اگر هر دو شاغل باشند، در مورد حقوق و توانایی خرج در آن شرایط.

اکرمی افزود: اینکه دانش آموز دبیرستانی اقوام خود را که در دانشگاه درس خوانده اند و مثلاً فوق لیسانس و دکترا گرفته اند، می بیند و از سختی های جذب و گزینش آن ها آگاه است و می بیند که چه چیزهایی. مشکلاتی برای این افراد وجود دارد اگر این مرحله را پشت سر بگذارند در وهله اول چه حقوقی می گیرند؟

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان دبیرستانی خود را با همسالان خود در کشورهای دیگر حتی با تعلیق برخی شبکه های مجازی در ایران به شکل های مختلف مقایسه می کنند، ادامه داد: این افراد نه تنها وضعیت خود را با کشورهای اروپایی و آمریکایی مقایسه می کنند، بلکه وضعیت خود را با همسالان خود در کشورهای دیگر مقایسه می کنند. آنها همچنین با دانشجویان همان کشورهای آسیایی مانند مالزی و سنگاپور مقایسه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید