وزیر اقتصاد با تایید سخنان روحانی گفت: کل ذخایر اسکناس و ارز کشور در زمان تحویل دولت در وضعیت خوبی بود.

وزیر اقتصاد با تایید سخنان روحانی گفت: کل ذخایر اسکناس و ارز کشور در زمان تحویل دولت در وضعیت خوبی بود.

روز جدید وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به اظهارات رئیس دولت قبلی در خصوص وضعیت واگذاری این اداره، گفت: کل ذخایر اسکناس و ارز کشور در وضعیت خوبی بود، اما مستحضرید که اسکناس کشور. ذخایر ارزی برای پرداخت خدمات است و این نه کمکی به واردات کالا به کشور می کند و نه کمکی به حل مشکلات تجاری کشور می کند.

سید احسان خاندوزی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای دولت در گروه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به قولی که قبلاً مبنی بر اجرای قانون نظام مالیاتی مغازه ها داده بودیم، مقرر شد این سامانه از تیرماه شروع به کار کند. 1401 با حضور رئیس جمهور.

و افزود: اما به دلیل مشغله کاری رئیس جمهور و میهمان خارجی نتوانست در مراسم حضور پیدا کند اما وزارت اقتصاد به وعده خود عمل کرد و این سامانه کارساز شد.

خاندوزی گفت: اطلاعیه ای در خصوص اینکه چه گروه های اقتصادی و به چه ترتیبی باید وارد سامانه شوند از طریق سازمان مالیاتی منتشر می شود. امیدواریم این یک توافق جدید در زمینه اجرای الزامات قانونی و همچنین حرکت به سمت شفافیت اقتصادی و ایجاد نظام مالیاتی و پرداخت عادلانه در کشور باشد.

وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به اظهارات رئیس دولت قبلی درباره وضعیت واگذاری این اداره گفت: کل ذخایر اسکناس و ارز کشور در وضعیت خوبی بود اما می دانید که ذخایر ارزی کشور. اسکناس ها برای پرداخت خدمات هستند و واردات کالا به کشور کارساز نیست و کمکی به حل مشکلات تجاری کشور نمی کند.

خاندوزی افزود: بهتر است در کنار این ارقام به خزانه خالی نیز اشاره شود. بر اساس نامه آقای واعظی به آقای نوبخت، موضوع خزانه خالی را با بیش از 54 هزار میلیارد تومان مطرح کردند. بالاتر است، ما هنوز به سقف حقوق استفاده شده در سال قبل در چهار ماه اول نرسیده ایم.

وی خاطرنشان کرد: هزینه های دولت را مدیریت کردیم که ذکر شود. ای کاش به استفاده از وصول اوراق در 5 ماهه اول سال یا افزایش 550 درصدی بدهی دولت به صندوق های بازنشستگی از ابتدا و پایان دوره هشت ساله اشاره می کردند.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به افزایش 530 درصدی بدهی دولت به کل شبکه بانکی کشور و بانک مرکزی در ابتدا و انتهای حکومت، خوب است و گفت: همه اینها باعث افزایش 530 درصدی بدهی دولت به کل شبکه بانکی کشور و بانک مرکزی می شود. تصویری دقیق و ما را ملزم به برقراری ارتباط با مردم با “صادقانه تر و صادقانه تر صحبت کنیم.”

خاندوزی در پاسخ به این سوال که آیا زیرساخت های لازم در دولت برای حذف ارز ترجیحی وجود ندارد، گفت: دوستان دیر در این مورد اظهار نظر می کنید، زیرا هم در زمینه کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت کرده اند و هم در حوزه اطلاع دارید. کار به مرحله اجرا رسیده و مقدمات در سایر زمینه ها در حال انجام است. ما بر مشکل غلبه کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید