وزیر بهداشت: بیشتر بستری‌های ناشی از کرونا مربوط به افراد واکسینه نشده است

وزیر بهداشت: بیشتر بستری‌های ناشی از کرونا مربوط به افراد واکسینه نشده است

روز جدید بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: در حال حاضر بیشتر بستری‌ها و فوت‌های ناشی از کرونا، افرادی هستند که واکسن دریافت نکرده‌اند.

بهرام عین اللهی با بیان اینکه استفاده از ماسک بیشترین نقش را در پیشگیری از بیماری ها دارد، تصریح کرد: توصیه می شود عموم مردم در اماکن عمومی، وسایل نقلیه عمومی، مترو، فضاهای بسته و تجمعات از ماسک استفاده کنند.

عین اللهی با ابراز امیدواری از اینکه با همکاری موثر مردم بتوانیم از این مرحله از اپیدمی عبور کنیم، گفت: محدودیت های زیادی با توجه به رنگ شهرها اعمال می شود و شهرهایی که رنگ قرمز و نارنجی دارند بیشتر خواهند بود. محدودیت های. کرونا زود بگذریم

وی با اشاره به برگزاری اولین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان پزشکی در جوار حرم مطهر رضوی گفت: جامعه پزشکی در دوران انقلاب اسلامی، هشت سال پاسداری مقدس در عرصه های مختلف و در عرصه خدمت رسانی به مردم آزمون خود را پس داده است. تعداد زیادی از آنها در این راه به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در جریان شیوع کرونا بیش از 300 نفر از مدافعان سلامت در حین خدمت به مردم با ایثار به شهادت رسیدند و این برنامه تجمع نمادین گروه های مختلف پزشکی با سوگند خوانی از جوار حرم مطهر امام رضا (ع) است. ) و با یادگیری قول خدمت به مردم می دهند.

عین اللهی گفت: خوشبختانه علم پزشکی در کشور ما یکی از پیشرفته ترین علوم محسوب می شود و در این زمینه جزو کشورهای پیشرو هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح ضروار گفت: برای اجرای این طرح حدود شش ماه متخصصان و کارشناسان ذیصلاح در حوزه دارویی کشور آن را مطالعه و برنامه ریزی کردند و در قالب این طرح بسته ای تهیه شد. به طوری که آنها می توانند بهبودهایی ایجاد کنند کیفیت خدمات به مردم هزینه برخی داروها را کنترل می کند.

وزیر بهداشت افزود: هدف این است که افرادی که بیمه می شوند قیمت هیچ نوع دارویی را افزایش ندهند بلکه پوشش بیمه ای داروها را افزایش دهند و در برخی موارد قیمت تمام شده داروها را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه این امر مستلزم بیمه شدن همه بود، گفت: خوشبختانه با مصوبه شورای اسلامی و تخصیص حدود شش هزار میلیارد تومان، نزدیک به شش میلیون نفر بیمه شدند، اما هنوز یک و نیم میلیون نفر این امر محقق نشده است. انجام شده است، اما سه ماه فرصت داده شده تا همه به صورت رایگان ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید