وزیر بهداشت: موج ششم سلطنت همچنان کشور را تهدید می کند

وزیر بهداشت: موج ششم سلطنت همچنان کشور را تهدید می کند

روز جدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه موج ششم تاج همچنان کشور را تهدید می کند، گفت: مردم باید از عادی سازی چشم پوشی کنند.

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در حاشیه شورای شهر طارم در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه در کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی، آمریکایی و روسیه شاهد موج ششم تاج هستیم، باید عادی سازی را کنار گذاشته و به دنبال سلامت باشیم. پروتکل هایی که در دام موج ششم تاج نیفتند.

وی افزود: تاکنون 84 درصد از گروه هدف کشور که شامل جمعیت 67 میلیونی است، یک دوز واکسن کراون دریافت کرده اند.به درصد برسد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: در مورد افرادی که هنوز واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، ستاد کرونا تصمیم‌گیری می‌کند. مقر کرونا بیشتر برای قرنطینه هوشمند است تا افرادی که واکسینه نشده اند در تجمع شرکت نکنند.

وی افزود: واکسیناسیون 19 اقدام مهم در مقابله با کووید است. واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری بسیار موثر است لذا به هموطنان توصیه می شود برای موفقیت در مبارزه با بیماری عروق کرونر هر چه سریعتر واکسینه شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که باید مدت ها با تاج زندگی کنیم تا در این بین عادی و ساده نشویم و نکات بهداشتی را فراموش نکنیم. ما باید با تاج زندگی کنیم.

جمعیت ایران با پیری در خطر است

عین اللهی ادامه داد: نکته مهمی که باید به آن توجه کرد بحث جمعیت کشور است. ایران در حال تبدیل شدن از یک کشور جوان و سرزنده به یک کشور مسن است، به طوری که حدود 12 درصد از جمعیت کشور سالمند هستند که در چند سال آینده این رقم به 30 درصد می رسد.

وی افزود: همه باید برای افزایش جمعیت کشور تلاش کنیم. وزارت بهداشت در این راستا گام های اساسی برخواهد داشت که اولین گام گنجاندن هزینه های ناباروری در تعهدات خدمات بیمه ای است.

رئیس جمهور در دهمین سفر استانی خود صبح پنجشنبه به همراه تعدادی از اعضای هیئت دولت وارد زنجان شد.

دیدگاهتان را بنویسید