وزیر دفاع اسرائیل: توافق هسته ای ایران مسدود شده است

وزیر دفاع اسرائیل: توافق هسته ای ایران مسدود شده است

روز جدید سخنان وزیر دفاع رژیم صهیونیستی همزمان با ادعای یک مقام اسرائیلی مبنی بر عدم امضای این توافق قبل از انتخابات میان دوره ای در ایالات متحده آمریکا است.

بنی گانتز، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی که همراه با دیگر مقامات این رژیم سنگ اندازی در روند دستیابی به توافق میان ایران و قدرت های جهانی است، مدعی است که توافق هسته ای ایران مسدود شده است.

گانتز در کنفرانسی در دانشگاه رایشمن در هرتزلیا، توافق هسته‌ای ایران را به اتاق اضطراری تشبیه کرد و گفت که ممکن است پس از انتخابات زمان داشته باشد تا ببیند چگونه پیش می‌رود.

سخنان وزیر دفاع رژیم صهیونیستی همزمان با ادعای یک مقام اسرائیلی مبنی بر عدم امضای این توافق قبل از انتخابات میان دوره ای در ایالات متحده آمریکا است.

در آن زمان، وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه (21 شهریور) با صدور بیانیه ای اظهارات یکی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی درباره خروج واشنگتن از مذاکرات برجام را رد کرد و تاکید کرد که تلاش های آمریکا برای دستیابی به توافق با ایران ادامه دارد.

فرانسه، آلمان و انگلیس روز شنبه 19 سپتامبر بیانیه مشترکی صادر کردند و مدعی شدند ایران از فرصت حساس دیپلماتیک استفاده نکرده و در یک ادعای غیرمستند اعلام کردند که در عوض ایران برنامه هسته‌ای خود را فراتر از هرگونه توجیه غیرنظامی گسترش داده است. قابل قبول ادامه دارد.

مذاکرات با رسیدن به خط پایان به مراحل حساس رسید و توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا به عنوان طرف ناقض توافقنامه 1994 است.

تهدید گانتز علیه لبنان

وزیر نظامی رژیم صهیونیستی در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع مذاکرات این روزهای تل آویو و بیروت در مرزهای دریایی پرداخت.

وی با اشاره به میدان گازی که رژیم صهیونیستی از آن از توسعه طلبان بهره برداری می کند، مدعی است که اگر حزب الله به میدان او حمله کند، لبنان هزینه آن را خواهد پرداخت.

حزب الله بارها به رژیم اسرائیل نسبت به هرگونه فعالیت در میدان کاریش هشدار داده است. در اوایل تیرماه، ارتش رژیم اعلام کرد که یک پهپاد غیرمسلح ارسال شده توسط حزب الله را به منطقه عملیاتی خود رهگیری کرده است.

گانتز پیشتر در 22 اوت (31 اوت) گفته بود که حمله حزب الله به کاریش می تواند به جنگ دیگری بین آن رژیم و حزب الله لبنان منجر شود.

دو سال از زمانی که آمریکا می‌دانست لبنان و رژیم اسرائیل بر سر مرزهای آبی با هم می‌جنگند تا به توافقی برای تعیین مرزهای دریایی بین آنها و رفع موانع برداشت گاز از میدان مورد مناقشه کاریشکا دست یابند، می‌گذرد. بین بیروت و “تل آویو” میانجیگری شد.

لبنان میدان عمل خود را در بخشی از آب های مورد مناقشه با سرزمین های اشغالی می داند در حالی که کابینه رژیم اسرائیل آن را در منطقه انحصاری اقتصادی خود می داند.

از اوایل ژوئیه، تحولات در این پرونده به دنبال ورود یک کشتی تولیدی و ذخیره‌سازی اجاره‌شده توسط کابینه رژیم اسرائیل از BLC انرژی مستقر در لندن در نزدیکی میدان کاریش، با میانجیگری ایالات متحده، تشدید شد.

دیدگاهتان را بنویسید