وزیر دفاع اسرائیل “نظر مساعد فرماندهان ارشد” در مورد احیای بورژوازی را رد کرد

وزیر دفاع اسرائیل “نظر مساعد فرماندهان ارشد” در مورد احیای بورژوازی را رد کرد

روز جدید بنی گانز روز یکشنبه در توییتر نوشت که علیرغم توصیه فرماندهان نظامی، مقامات ارشد دولتی مسئول تصمیم گیری در مورد چنین موضوعاتی هستند.

بنی گانز، وزیر دفاع اسرائیل گزارش روزنامه یهودی یدیعوت آحارونوت در مورد نظر مساعد برخی از فرماندهان اصلی نظامی اسرائیل در مورد احیای آژانس بین المللی انرژی اتمی را رد کرد و تصمیم گیری در مورد برنامه هسته ای ایران را به دولت واگذار کرد.

یدیعوت آحرونوت جمعه گذشته در گزارشی نوشت که فرماندهان اطلاعات نظامی و برنامه ریزی استراتژیک ارتش اسرائیل بر این باورند که از سرگیری تحریم ها و اعمال مجدد محدودیت ها بر برنامه هسته ای ایران امکان برنامه ریزی برای حمله بزرگ به برنامه هسته ای تهران را فراهم می کند.

بنی گانز روز یکشنبه در توییتر نوشت که علیرغم توصیه فرماندهان نظامی، مقامات ارشد دولتی مسئول تصمیم گیری در مورد چنین موضوعاتی هستند.

گانز نوشت: «پشت درهای بسته، ما به گفتگوی باز و عمیق ادامه خواهیم داد. روش‌های دیگر به امنیت اسرائیل آسیب می‌زند.

به گفته ناظران، توئیت گانز علاوه بر ارتش اسرائیل، موساد، سازمان جاسوسی این کشور را نیز هدف قرار داده است که به گفته یدیعوت آحارونوت مخالف احیای برجام است.

ایران و اتحادیه اروپا روز شنبه بر سر از سرگیری مذاکرات هسته ای که در هفته های اخیر به دلیل اختلافات متوقف شده بود، توافق کردند.

این توافق در حالی انجام می شود که اسرائیل با تنش های سیاسی داخلی مواجه است و نفتالی بنت، نخست وزیر، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده است.

آقای بنت به خبر توافق روز شنبه ایران و اتحادیه اروپا واکنشی نشان نداد.

دیدگاهتان را بنویسید