وزیر صمت به دلیل گرانی خودرو به مجلس احضار شد

وزیر صمت به دلیل گرانی خودرو به مجلس احضار شد

روز جدید یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره افزایش قیمت خودرو گفت: نمایندگان از وزیر صمت برای یکشنبه هفته آینده به مجلس دعوت کردند تا بیاید و به سوالات پاسخ دهد.

امیرحسین کاکایی، استاد دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت به تهران 20 گفت: اگر خودروسازان داخلی ما کاملا خصوصی شوند، دیگر کاری به اتفاقات داخلی این شرکت ها نخواهیم داشت، دولت. و مجلس نظارت و ممانعت از شرکت های خودروسازی، حقوق های نجومی و امثال آن در این شرکت ها پیش خواهد آمد.

در ادامه این برنامه سید احمد رسولی نژاد عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلفنی توضیح داد: در پاسخ به میهمان ارجمند برنامه (امیرحسین کاکایی)، اساس الزام به ردیابی است، علاوه بر این، شما تناقضات زیادی در اظهارات آقای کاکایی می بینید که ایرادات ساختاری را مطرح می کند و در نهایت از وضع موجود دفاع می کند.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: روزی که وزیر صمت برای اخذ رای اعتماد در جلسه علنی مجلس در مجلس حاضر شد، نمایندگان مجلس موافقت کردند که وی از وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد. و با تمام مسائل آشنا بود. اما اکنون می بینیم که در حوزه خودرو نظرات عجولانه ای را مطرح کرده اند که به نظر می رسد تحقیقات ناکافی و یا توصیه های نادرست باعث این سردرگمی در بازار خودرو شده است. در همین راستا از نمایندگان مجلس دعوت کردیم که یکشنبه هفته آینده برای پاسخگویی به مجلس به مجلس بیایند.

مهدی دادفر کارشناس خودرو و مهمان دیگر این برنامه گفت: اگر خودروسازان داخلی ما قیمت های خود را منتشر نمی کردند قطعا تا پایان امسال سقوط می کردند. البته می دانیم که این اتفاق فشار مالی بر مردم و خریداران وارد می کند و مردم این انتظار را از مجلس و دولت نداشتند.

مهدی دادفر ادامه داد: از کارکنان می خواهم در کنار قیمت آزاد به فکر دسترسی آزاد به خودروهای وارداتی نیز باشند. انتظار نداشتم خودروسازان داخلی آنقدر قوی باشند که قیمت ها را افزایش دهند و واردات را آزاد نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید