وزیر کشور: تشکیل کمیته حقیقت یاب توسط دشمن جنگی جدی علیه ایران است

وزیر کشور: تشکیل کمیته حقیقت یاب توسط دشمن جنگی جدی علیه ایران است

وحیدی گفت: بحث های حقوقی با عناوینی مانند کمیته حقیقت یابی در کنار جنگ شناختی و رسانه ای جنگی جدی است. آنها دنبال حقیقت نیستند و این شرایط را برای فشار بر جمهوری اسلامی ایجاد کرده اند.

وزیر کشور به تحرکات قانونی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: بحث حقوقی با عناوینی مانند کمیسیون حقیقت یابی در کنار جنگ شناختی و رسانه ای جنگی جدی است.

احمد وحیدی روز سه شنبه در نشست روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که در وزارت امور خارجه برگزار شد، افزود: فعالیت سفرا در خارج از کشور تلاش مستمری برای حفظ منافع ملی است. در شرایط کنونی، دشمن جنگی همه جانبه را طراحی و اجرا کرده است که حوزه های شناختی، ادراکی و عاطفی افکار عمومی را هدف قرار می دهد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید در این زمینه ها پیشقدم و پیشقدم شویم، افزود: در این جنگ روایت و روایت اول بسیار مهم است و دشمن با سلطه رسانه ای و گاه غفلت داخلی در ذهن است. و ذهن مردم در اقصی نقاط جهان تصویری غیر واقعی از ایران عزیز نشان داد.

وحیدی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته و تلاش رسانه های معاند برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و تحریف واقعیت ها، یادآور شد: سیاستمداران ارشد خارجی نیز در دام این محاسبات غلط افتادند و کاملاً مشخص بود که بدون توجه به این موضوع، اسیر روایات هستند. واقعیت های کشور دشمن شدند.

وی اعلام کرد: آنها با بی نظمی در محاسبه و ناشیانه بسیار وارد کارزاری پایان ناپذیر شدند که به شکستی اجتناب ناپذیر منجر شد. با این حال آنها عادت کرده اند ضعف های وحشتناک خود را بپوشانند و اجازه نمی دهند روایت صحیح مشکلاتشان به گوش مردم برسد.

وحیدی همچنین به ادعاهای غرب در زمینه حمایت از زنان اشاره کرد و گفت: آمار به وضوح مشکلات عدیده زنان در اروپا و آمریکا را نشان می دهد، در حالی که تلاش می کنند هر نقطه ای را در کشور ما که گاه حتی یک هم ندارد افزایش دهند. واقعیت بیرونی.”

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید در عرصه تبیین های جهادی در برابر این رفتار دشمنان جمهوری اسلامی ایران حضور فعال داشته باشیم، تصریح کرد: سفیران محترم در این زمینه مسئولیت بزرگی دارند. امروزه کار با رسانه و فرهنگ به یک معضل جدی تبدیل شده است.

وحیدی تاکید کرد: باید در بیان واقعیت های کشور و دستاوردهای آن پیشرو باشیم. آنها به خوبی می دانند که جمهوری اسلامی ایران مقتدر است و متزلزل نخواهد شد، اما تمام تلاششان برای ایجاد تردید در بین دوستداران انقلاب اسلامی در سراسر جهان است.

وی خاطرنشان کرد: با استعانت از خداوند متعال، عنایات پیامبر اکرم (ص)، رهنمودهای حکیمانه، مستمر و عملی رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش نهادهای ذیربط، هیچ آسیبی به مردم وارد نمی شود. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران

وزیر کشور با بیان اینکه باید در حوزه تبیین و رسانه فعالتر باشیم، گفت: باید برای تنویر افکار عمومی دنیا نسبت به جمهوری اسلامی اقدام کنیم.

وحیدی در بخشی دیگر از سخنان خود به اقدامات قانونی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: بحث های حقوقی با عناوینی مانند کمیته حقیقت یابی در کنار جنگ شناختی و رسانه ای جنگی جدی است. آنها دنبال حقیقت نیستند و این شرایط را برای فشار بر جمهوری اسلامی ایجاد کرده اند.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات سال گذشته نیروی انتظامی و امنیتی از خود خویشتن داری نشان دادند که تعداد شهدا و مجروحان این نیروها ثابت می کند، ادامه داد: آنها به دنبال اختلافات قومیتی بودند و با نظام شکاف ایجاد کردند و دروغ های زیادی کردند. تبلیغات در این زمینه

وحیدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی عدالت خواهانه دارد، گفت: در این دیپلماسی عدالت خواهانه از همه کسانی که در دنیا مظلوم واقع شده اند حمایت می کنیم.

وی افزود: در این دیپلماسی عدالت خواهانه نشان می دهیم که حق شهروندی در جمهوری اسلامی بسیار مهم و مورد توجه است.

وزیر کشور با مقایسه رفتار دولت و ملت ایران با پناهجویان افغانستانی و حوادثی مانند غرق شدن قایق های پناهجویان در کشورهای غربی یادآور شد: در ایران اتباع خارجی همان یارانه آرد و نان را دریافت می کنند که شهروندان ایرانی از آن برخوردارند، اما مقامات دولتی غرب اقداماتی مانند دیوار ترامپ در مرز با مکزیک، جداسازی کودکان از مادران پناهنده و وقایعی را که در دریای مدیترانه رخ می دهد انجام می دهد. این نگاه ما به حقوق بشر است و دیپلماسی عدالت خواهانه ما باید تشویق شود.

رئیس شورای امنیت کشور در ادامه سخنان خود از آمادگی وزارت کشور برای انعقاد قرارداد همکاری امنیتی با کشورهای مختلف خبر داد و گفت: در موضوع سرمایه گذاری خارجی چه از سوی ایرانی ها و چه سرمایه گذاران خارجی آمادگی کامل برای این امر وجود دارد. بدین منظور نماینده ویژه انتخاب و مدیران این موضوع را در دستور کار قرار دادند. علاوه بر این، مدیران مرزی نیز مسئولیت رسیدگی به مسائل پایانه ها و بازارچه های مرزی را بر عهده دارند که نیاز به نظارت دقیق دارند.

وحیدی با بیان اینکه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران زیاد است، افزود: اغتشاشات سال گذشته به این دلیل بود که پیشرفت ایران را دیدند و خواستند جلوی آن را بگیرند. جمهوری اسلامی ایران با قدرت در حال پیشروی است و افول آمریکا یک واقعیت است، خروج این کشور از عراق، افغانستان، سوریه و یمن و ناتوانی در ایفای نقش در امور منطقه، گواه آن است.

در ادامه این برنامه وزیر کشور به سوالات چند تن از نمایندگان جمهوری اسلامی در خارج از کشور پاسخ داد و گفت: استانداران سراسر کشور با سفرا ارتباط مستقیم داشته باشند و با پیشنهاد برگزاری جلسات 6 ماهه با سفرای استانی در صورت درخواست. ، ما موافقیم.

وحیدی همچنین با بیان اینکه زائران پاکستانی برای مراسم اربعین از مرز ریمدان عبور می کنند، گفت: طرف عراقی سال گذشته تردد این زائران از مرز ایران را نپذیرفت.

دیدگاهتان را بنویسید