تشکیل کمیسیون حقیقت یاب برای بررسی مشکلات سهام قضایی در کشور


ساعت: 11:38
تاریخ انتشار: 1801/03/18
کد خبر: 1844411

مهدی سعادتی از تشکیل کمیسیون حقیقت یاب با حضور همه وزرای اقتصادی، نهادهای نظارتی و قوه قضائیه در حوزه مسائل عدالت در هفته آینده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، مهدی سعادتی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات تعاونی های دادگستری مازندران در ساری اظهار داشت: تعاونی ها جایگاه ویژه ای دارند و رهبر معظم انقلاب بر تکیه بر تعاونی ها و گسترش چتر تعاونی ها تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه تعاونی ها نباید فراموش شوند و باید مورد حمایت قرار گیرند، تصریح کرد: تعاونی ها بهترین نماد مشارکت مردم در امور اقتصادی و اجتماعی هستند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از تمایل سران قوا برای ایجاد فرهنگ عدالت خواهی در کشور خبر داد و گفت: اگر کارکنان صمیمانه به بخش تعاونی اعتقاد داشته باشند، تعاونی ها می توانند قطب توسعه باشند. اقتصاد کشور.”

سعادتی آموزش، ارتقاء و توانمندسازی را مهم ترین عوامل تشکیل و تقویت تعاونی ها دانست و افزود: تعاونی ها یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی خواستار نشست اجرایی با استاندار مازندران و مدیران شرکت های تعاونی با برنامه ریزی صحیح و اصولی شد و گفت: خسارت های وارده از ناحیه تعاونی باید احصا و شناسایی شود.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی قوی‌تر می‌شوند، از تشکیل کمیسیون حقیقت‌یابی با حضور همه وزرای ذی‌ربط و سازمان‌های نظارتی در حوزه انبارهای دادگستری در هفته آینده خبر داد.

حقوق کارگران و مستمری بگیران در مسیر عدالت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز گفت: برنامه دولت برای افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان نشان می دهد که حقوق این قشر بزرگ در مسیر عدالت قرار دارد.

علی باقری با اشاره به اینکه بیشتر افراد در تعاونی های قضایی عضویت دارند، گفت: مردمی شدن اقتصاد کشور و اصل 44 قانون اساسی مبنای ایجاد ذخایر قضایی است.

وی با اعلام اینکه برای خصوصی سازی و واگذاری سهام شرکت های دولتی به اقشار کم درآمد از اقدامات قضایی استفاده می شود، گفت: همکاری بخشی از اقتصاد است و باید دست به دست هم دهیم تا اتفاقات خوبی رخ دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: برای این تعاونی ها زیبنده نیست که مجامع سالانه آنها موضوعیت نداشته باشد و به دلیل برخورد با مردم برگزار نشود.

حفاری ها گفتند که تمام جلسات باید تا پایان جولای امسال برگزار و به روز شود. وی خاطرنشان کرد: عدم برگزاری مجامع تعاونی های صندوق قضایی در شهرستان ها چالش های حقوقی و اداری فراوانی را برای اتحادیه و شرکت سرمایه گذاری سهامی ایجاد می کند که تاکنون شهرستان های جویبار و رامسر در آن جلسات خود را برگزار کرده اند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تقدیر از اقدام دولت در تصویب مصوبه شورای عالی کار در خصوص حداقل حق بیمه بازنشستگان به منظور افزایش عادلانه حقوق بازنشستگان، گفت: با این مصوبه حقوق کارگران و بازنشستگان به حداقل رسید. عدالت.”

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران درباره اجرای طرح خلق مردمی و توزیع عادلانه یارانه ها افزود: معیشت و آرامش دغدغه اصلی دولت است و دولت مردمی مدافع یارانه های مستقیم است. مردم و حذف رانت

این کارمند ادامه داد: بر اساس مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی، افزایش مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی هر ساله به تصویب هیات وزیران می رسد به طوری که حداقل مستمری دریافتی کمتر از حداقل دستمزد نباشد. مصوب همان سال «کارگران برای سال 1401 بالغ بر 5 میلیون و 580 هزار تن در ماه بوده است.

حفاری بیان کرد: در خصوص حداقل دستمزد مستمری بگیران، از کارافتادگان و مستمری بازماندگان کلی سازمان تامین اجتماعی که طبق قوانینی مانند مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی نباید کمتر از حداقل دستمزد باشد. براساس قوانین مربوطه و مصوب شورای عالی کار، میزان آنها معادل حداقل دستمزد کارکنان و 57.4 درصد افزایش می یابد تا از 5 میلیون و 580 هزار تومان کمتر نباشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: با توجه به مستمری افراد دارای معلولیت جزئی و همچنین سایر افرادی که مستمری آنها به تناسب سنوات پرداخت حق بیمه تعیین می شود، افزایش می یابد. همان نسبت و افزایش بر اساس این مصوبه.

باقری با اشاره به حکم قانون بودجه سال 1401 (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق های بازنشستگی مختلف (بر اساس افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان) و به منظور هماهنگی در پرداخت حقوق در کلیه صندوق های بازنشستگی، گفت: برای این دسته از مشمولانی که بیش از حداقل دریافت می کنند، 10 درصد افزایش اعمال می شود، وی افزود: برای حمایت از مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر این 10 درصد، مبلغ 650 هزار تومان (حداکثر ماهانه). درآمد 10 میلیون تنی ماهانه پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید