وضعیت نامناسب انبارهای سازمان املاک به دولت فعلی بی ربط است

ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782587

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به بازدید رئیس قوه قضاییه از انبار مرکزی سازمان اموال در تهران گفت: وضعیت بد انبارهای سازمان اموال متعلق به دولت فعلی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدک در مراسم تجلیل از مدیران سابق و جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: هرکس در هر سمتی که باشد، اگر بداند خداوند است. با نظارت بر اعمال او، متوجه خواهد شد که چگونه وظیفه خود را انجام دهد.

وی با اشاره به وحدت سه قوه در کشور گفت: خدا را شاکریم که امروز هر سه قوه با دل، فکر و جهاد گام های محکم و استواری برای رفع مشکلات مردم و امید مردم به سه قوه برمی دارند. یک نیرو است و امروز هر یک از این سه نیرو با رویکرد حل مشکلات مردم کار می کنند.

به دولت در همه زمینه ها برای پیشرفت در مسائل کمک کنید

وی با اشاره به فعالیت های دولت سیزدهم افزود: تلاش دولت در این مدت کوتاه مشهود است. دولت سیزدهم بخشی از اقدامات از جمله اقدامات و ترک اقداماتی که در دولت قبل صورت گرفت را جبران کرد.

موزدک با اشاره به بازدید رئیس قوه قضائیه از انبار مرکزی سازمان اموال استان تهران گفت: اخیرا رئیس قوه قضائیه با بازدید از انبارهای سازمان املاک به کمک دولت آمد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: دولت دستور جبران موارد ناامنی کالاهای موجود در انبارهای سازمان اموال را صادر کرده است. چیزهایی که در گذشته اتفاق افتاده است؛ این مواردی که می بینید مربوط به ماه های این دولت نیست از زمانی که دولت روی کار آمده است، ریاست جمهوری و وزرای ردیف دستور ساماندهی این محل دفن زباله را داده اند. قوه قضاییه نیز به کمک آمد و بازدید کرد تا با کمک دولت برای رفع مشکلات مردم برنامه ریزی کند.

سازمان ثبت اسناد و املاک دولتی یکی از قدیمی ترین نهادهای اداری و دولتی است

وی با یادآوری مراسم تکریم و تقدیم اموال و اعمال رئیس کل کشور گفت: امروز گرد هم آمده ایم تا یکی از خادمان ملت را تجلیل کنیم و به خدمتگزار دیگر تقدیم کنیم.

مصدق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را یکی از قدیمی ترین و قدیمی ترین دستگاه های اداری و دولتی دانست و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بخشی از فعالیت های خود را به نهادهای مدنی خاص مانند دفاتر ازدواج واگذار کرده است. و طلاق».

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: ساختار سازمان ثبت به گونه ای است که یکی از سازمان های مترقی حاکمیتی است که در زمان آقای هدییان و البته قبل از آن اقدامات خوبی انجام داده است.

مصداق با اشاره به انتظارات قوه قضائیه از رئیس جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز از رئیس جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انتظار داریم برنامه عملیاتی برای اجرای شش مورد شناسایی شده در این انتصاب تدوین کند. قدرت و برنامه های آنها. “این عناصر را تنظیم کنید.

وی توجه به سند تحول قضایی را یکی از انتظارات قوه قضائیه از رئیس جدید سازمان ثبت احوال دانست و افزود: این دوره دوران تحول و تعالی است و باید مبنایی را که آیت الله رئیسی آغاز کرده است در نظر گرفت. جهشی در اجرای سند».

معاون اول قوه قضائیه گفت: سند تحول نیاز به برنامه و فعالیت دارد و متولیان امر باید آن را بنویسند، بنابراین از رئیس جدید سازمان ثبت انتظار می رود برنامه اقدام مشخص و هدفمند با جدول زمانی مشخص ارائه و اجرا کند. .

مصداق با تاکید بر اینکه انتظار می رود جایگاه سازمان در حوزه حاکمیتی و افکار عمومی ارتقا یابد، گفت: جایگاه سازمان در زمینه ثبت اسناد باید با تمام امکانات حتی در صورت لزوم با تصویب قانون ارتقا یابد.

مسئولیت خطیر حفظ و دفاع از حقوق مالکیت افراد جامعه

وی کاهش مأموریت SER و جلب مشارکت مردمی و تقویت نهادهای تخصصی را از دیگر انتظارات قوه قضائیه دانست و گفت: حمایت و دفاع از حقوق مالکیت مردم در جامعه مورد انتظار است. در مجامع بین المللی

مصدق ادامه داد: اصلاح قوانین و مقررات باید با کمک همکاران مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود کدام آیین نامه مانع پیشرفت است. به همین دلیل ما در قوه قضائیه آمادگی داریم با کمک مجلس شورای اسلامی راه را هموار کنیم چرا که امروز مجلس به طور جدی وارد قوه قضائیه شده است.

دفاتر اسناد رسمی متناسب با نیاز مردم در حال افزایش است

وی افزود: انتظار می رود اسناد رسمی تدوین و تطبیق داده شود و اعلام شود که چه تعداد دفتر برای رفع مشکلات مردم نیاز است.

لزوم توجه به اجرای کاداستر در کشور

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر لزوم توجه به اجرای کاداستر در کشور گفت: در زمان هدیان تلاش های زیادی در این زمینه انجام شد و امیدواریم رئیس جدید این مشکل جدی را پیگیری کند. “

مصدق با آرزوی موفقیت برای هدیان رئیس سابق ثبت احوال سمت جدید خود به عنوان رئیس سازمان بازرسی گفت: منتخب نیروهای جوان باشید.

توجه رئیس قوه قضائیه به استخدام مدیران جوان و با انگیزه

وی ادامه داد: امروز رئیس قوه قضائیه با هدف ورود نیروهای جوان به عرصه مدیریت قضایی و اداره قوه قضاییه در تلاش است تا نیروهای جوان جدیدی را برای دستگاه قضایی به صحنه بیاورد.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: گاهی می گویند فردی که انتخاب شده، کار اداره کشور را انجام نداده است که در پاسخ باید گفت این اقدام باید از جایی شروع شود.

موزدک با اشاره به فعالیت حسن بابایی رئیس جدید سازمان ثبت احوال گفت: وی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران، معاون فناوری و اطلاعات قوه قضائیه و یکی از شعب رسیدگی کننده به مفاسد اقتصادی بود. . ایشان نیروی جوان، ارزشمند، انقلابی با فضل و اندیشه و معرفت هستند و امیدواریم خداوند به ایشان کمک کند تا جانشین خوبی برای آقای خدائیان باشند.

صدور حدود 71 میلیون هکتار سند ملکی به مدت 30 ماه

در این مراسم ذبیح اله هدیان رئیس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک یکی از سازمان های تاثیرگذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از نهادهای تاثیرگذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. سردفتر، ازدواج. و طلاق و نزدیک به 14000 کارمند وظیفه مهم تجمیع اموال را بر عهده دارند.

خدائیان ادامه داد: در این 30 ماه خدمت رسانی به عزیزان از ثبت اسناد و املاک دیدم که با جان و دل و با روحیه جهادی کار می کنند و تمام تلاششان این بود که کارها را انجام دهید.

رئیس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در حوزه املاک در این مدت 30 ماهه حدود 71 میلیون هکتار سند ملکی صادر کرده ایم که نسبت به مدت مشابه 24 برابر شده است. .

وی افزود: همچنین در تثبیت اراضی کشور 88 میلیون هکتار تثبیت شده که نسبت به 2 سال و نیم گذشته یعنی مدت مشابه که 6 میلیون بوده 15 برابر شده است.

خدائیان افزود: آمار ارائه شده آماری است که در سامانه وجود دارد، یعنی آماری نیست که بتوان روی کاغذ یا دست نوشت.

هدیان با اشاره به دستاوردهای انجام شده در زمینه تصویربرداری هوایی از اراضی کشور گفت: ظرف یک سال با هزینه ای کمتر از 500 میلیارد از تمام اراضی کشور عکسبرداری شد. این در حالی است که برخی دستگاه ها ارقام حدود 4 یا 5 تریلیون تنی عکس هوایی برای اراضی کشور ارائه کرده اند.

خدائیان افزود: در مدت مشابه حدود 30 ماهه 256 میلیون برگ اسکن شد. در این مدت مالکیت کاداستر اراضی ملی و منابع ملی صادر شد که در همین مدت حدود سه و نیم برابر افزایش یافت.

رئیس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به وضعیت صدور اسناد ملکی، گفت: در سی ماه گذشته 55 هزار سند دولتی برای مالکیت زمین صادر شده که 6 برابر افزایش یافته است. در حوزه اجرایی نیز در همین مدت 885 هزار پرونده مختومه شد که نسبت به مدت مشابه که 150 هزار پرونده بود، تقریباً 6 برابر افزایش داشت.

خدائیان گفت: تمامی فرآیندها در سازمان ثبت به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی افزود: در این مدت شاهد افزایش سه برابری درآمد بوده ایم. همچنین در حوزه وصول بدهی بانکی از 15 هزار میلیارد تن به 49 هزار میلیارد تن رسیده است که نشان از تلاش مستمر همکاران در سازمان برای ثبت نام دارد.

تساوی حقوق کارکنان سازمان ثبت احوال رعایت می شود

در ادامه این مراسم حسن بابایی رئیس جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ابراز خرسندی از اعتماد رئیس قوه قضائیه و برعهده گرفتن رهبری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: : از ابتدای سال 1377 به معاونت راهبردی قوه قضاییه ابلاغ شد و مقرر شد تحول در 6 دفتر گفتگو پیگیری شود. این جلسات به طور مرتب برگزار شد و در اوایل سال 1377 چهل چالش عمده سازمان ثبت تشریح شد.

بابایی با ابراز خرسندی از اعتماد رئیس قوه قضائیه و معاون اول گفت: دکتر مصدک به خوبی به موضوع تحول اشاره کردند.

وی افزود: راهکارهای اتخاذ شده در قوه قضائیه به ویژه در حوزه اطلاعاتی در زمینه هایی مانند کاهش پرونده ها و کاهش مدت رسیدگی پیشرفت چشمگیری داشته است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی در خصوص برابری حقوق کارمندان قوه قضائیه افزود: انتظار می رود موضوع برابری کارکنان DUI مانند سایر کارمندان مورد توجه قرار گیرد.

در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش ها و خدمات ذبیح الله خدائیان رئیس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حسن بابایی معاون اول قوه قضائیه حکمی را به رئیس جدید این سازمان تقدیم کرد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید