دولت سیزدهم معیشت مردم را به برجام ربط نداد


ساعت: 10:52
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878632

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه دولت سیزدهم معیشت مردم را به برجام گره نزده است، گفت: تعامل مثبت دولت با همسایگان موفق بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرشید باقریان کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به سیاست خارجی دولت اصلی در یک سال گذشته گفت: دیپلماسی به نفع ایران است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور از ابتدا به مردم قول داده بود که اقتصاد و معیشت مردم را به برجام پیوند ندهد، افزود: ایران آمریکا آماده همکاری دوستانه با همه کشورها است.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می کنند ایران را منزوی کنند و در دولت قبل ایران در برخی موارد اقتصاد ایران را به برجام گره زده بود اما دولت سیزدهم این رویه غلط را لغو کرد.

باقریان خاطرنشان کرد: آمریکا هنوز متوجه نشده است که نسبت به گذشته منزوی‌تر شده است و در حالی که به دنبال منزوی کردن ایران است، به تنهایی با مشکل مقابله می‌کند و راه گریزی نیست. از سوی دیگر اروپایی ها به دنبال روابط دیپلماتیک با خاورمیانه و آسیای مرکزی هستند.

وی با اشاره به رویکرد رژیم صهیونیستی به فروپاشی سیاسی خاطرنشان کرد: این رژیم غاصب به پایان راه خود رسیده و در آستانه فروپاشی سیاسی قرار دارد زیرا با جنایت، تهدید و توطئه نمی تواند به حیات خود ادامه دهد.

این کارشناس بین الملل با اشاره به اینکه سرمایه گذاران خارجی زیادی در قرن سیزدهم برای سرمایه گذاری به ایران آمده اند، گفت: ایران ظرفیت های زیادی در حوزه گردشگری دارد و سرمایه گذاران نیز به این موضوع واقف هستند، اما دولت قبل چشم بر این موضوع بسته بود. دولت سیزدهم این موضوع را در اولویت قرار داد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید