ما روابط خود با کشورهای همسایه را به برجام ربط نمی دهیم


زمان: 09:04
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811264

نهایی با بیان اینکه روابط خود را با کشورهای همسایه به برجام ربط نمی دهیم، افزود: یکی از مهم ترین جنبه هایی که می تواند با قطر همکاری، کار و مذاکره داشته باشد، بحث انرژی و به ویژه گاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی نهایی نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خاورستان در خصوص سفر آیت الله رئیسی به قطر با تمجید از رویکرد دولت اظهار داشت: توجه و تعامل با همسایگان تقریبا تازگی دارد سیاست خارجی سیزدهم. دولت رویکردی قابل ستایش است.

وی گفت: ما مزایای این رویکرد را می بینیم. افزایش روابط با کشورهای همسایه و افزایش حجم مبادلات تجاری ما با کشورهای همسایه، این یکی از برکات تغییر نگاه به دیپلماسی خارجی است که نگاه خوب و قابل تقدیری است.

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر آیت الله رئیسی در همین راستا است زیرا کشور ما دارای سرمایه های مشترک و زمینه های همکاری خوب با قطر به عنوان یکی از همسایگان جنوبی خود است.

نهای گفت: یکی از مهم ترین جنبه هایی که می توانیم با قطر همکاری، کار و مذاکره کنیم بحث انرژی و به ویژه گاز است.

وی گفت: بزرگترین منبع گاز دنیا که پارس جنوبی است منطقه مشترک ما و قطر است. ایران و قطر به همراه روسیه از کشورهای دارای بیشترین منابع گازی در جهان هستند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: گاز علاوه بر عوامل اقتصادی، از نظر سیاسی و امنیتی نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است. به ویژه گاز باید نقش مهم و تعیین کننده ای در جهان داشته باشد.

نخعی گفت: ایران ابتکار تشکیل مجمع کشورهای تولیدکننده گاز را داشت و یکی از اعضای اصلی این مجمع قطری ها هستند و زمینه همکاری بسیار خوب ایران و قطر در بحث سرمایه گذاری در صنایع گاز بالادستی، صنایع پایین دستی و صنایع پایین دستی است. صنایعی که می توانند ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنند.

وی ادامه داد: شکل دادن به سیاست صادرات گاز جهان موضوع دیگری است که ما داریم. اگر ایران، روسیه و قطر با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند، قطعاً می‌توانیم سیاست‌های دقیق‌تری در زمینه صادرات گاز در جهان داشته باشیم تا منافع این کشورها بیش از گذشته مورد توجه و حفظ قرار گیرد.

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی درباره تاثیرات سفر رئیس جمهور به قطر در حوزه برجام و مذاکرات گفت: این یک سیگنال مثبت در داخل و خارج از کشور است که ارتباط خود را با آن پیوند نمی دهیم. کشورهای همسایه به برجام».

نخعی ادامه داد: ما با اولویت کشورهای همسایه و سایر کشورها به توسعه روابط خارجی خود با مسئولان ادامه می دهیم و دیپلماسی و روابط خودمان را داریم و با کشورهای همسایه و هر کشوری که بخواهد با ما همکاری کند همکاری خواهیم کرد. در چارچوب منافع مشترک ما آماده همکاری و تعامل هستیم.

وی افزود: این مفهوم به این معناست که ایران و قطر همکاری خود را به مذاکرات و نتیجه برجام متعهد نکرده اند و امیدواریم برجام در چارچوب منافع تعریف شده و خطوط قرمزی که تعیین شده، به هر حال خاتمه یابد و به پایان برسد. دولت در تلاش است روابط خود را با کشورهای مختلف با اولویت کشورهای همسایه حفظ کند.

نماینده مردم نبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: برجام چه اتفاق نیفتد و چه نشود، دولت این سیاست و دیپلماسی را به خوبی دنبال می کند و انگیزه مثبتی است و اقتدار دولت را نشان می دهد و قطعاً می تواند برتری داشته باشد. مذاکرات برای ما.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید