پیگیر تشکیل سازمان مهاجرین هستیم/ اقتصاد و پیشرفت کشور را با اخم و لبخند دیگران ربط نمی دهیم.


ساعت: 21:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889449

رئیس جمهور در جمع خانواده های شهدا، ایثارگران و نخبگان کرمان:

سید ابراهیم رئیسی گفت: شناسایی برای همه اتباع خارجی باید انجام شود و وزارتخانه های ذیربط باید همه فعالیت ها اعم از تحصیل، ازدواج، طلاق، اشتغال و جابجایی اتباع را مد نظر قرار دهند و این کار در وزارت کشور و تشکیل سازمان آغاز شده است. ما مهاجران را دنبال می کنیم و کار با تعیین این شناسه آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش را آرمان؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار با خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و نخبگان استان کرمان ضمن برشمردن دغدغه های برخی از سخنرانان این جلسه تاکید کرد که دغدغه شما به این محدود نشود. جلسه و نظرات، پیشنهادات و انتقادات برای دولت مفید است وی گفت: پایه های چهارگانه نظام اسلامی اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس جمهور ادامه داد: مهمترین فضیلت عدالت است و عدالت باید بر همه توسعه ما سایه افکند. بنابراین همه باید برای توسعه جامعه تلاش کنیم اما عدالت محور توسعه باشد.

وی با بیان اینکه باید توسعه جوامع، عدالت در همه عرصه ها وجود داشته باشد، تصریح کرد: متأسفانه شاهد هستیم که در برخی از کشورهای پیشرفته دنیا در زمینه اقتصادی پیشرفت دارند اما در حوزه اخلاق، معنویت، عدالت و … مقدار آنها لنگ است

این مسئول تصریح کرد: مهمترین بحرانی که امروز غرب از آن رنج می برد، مشکل بی دینی، رها شدن خانواده و بی توجهی به خانواده است و متاسفانه امروز در غرب شاهد بدترین اخلاق به عنوان شاخص تمدن در جوامع و جامعه هستیم. بدترین جنایات به عنوان یک شاخص مشخص است که تمدنی از این موضوع رنج می برد و سعی می کند جوامع دیگر را به این سمت سوق دهد.

انصاف خیلی مهمه

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه اجرای عدالت بسیار مهم است، تصریح کرد: پیشرفت ما باید در پرتو عدالت باشد و مقام معظم رهبری تاکید کردند که در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب که سندی در دست است. در بین همه ما یکی از مهمترین مسائل اجرای عدالت است و ما در دولت فقط به دنبال خدمت به مردم و برقراری عدالت هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به سوال فوق با بیان اینکه تلاش کرده ایم عدالت را سرلوحه سند بودجه 1401 قرار دهیم و شهرک سرزمینی را مستندسازی کنیم، اظهار داشت: عدالت در پیگیری قوانین و مقررات عادلانه، رهبران عادل و داوری عادلانه است. به دست آورد.

وی ادامه داد: برافراشتن پرچم عدالت با کمک مردم شکل عملی و موثری خواهد داشت و در این راستا باید نقش مردم در هر تصمیم گیری دیده شود.

این مقام مسئول بیان کرد: نیازمند نیروهای تحول آفرین در حوزه توجه به عدالت و ماهیت و استفاده از نیروهای جوان تحول آفرین حزب الهی هستیم که تحول را نیاز جدی کشور بدانند و خود را در معرض خطر قرار دهند و در این عرصه حضور داشته باشند. زمینه یک موضوع مهم و ضروری است.

بومی سازی باید در اولویت باشد/ تشکیل سازمان مهاجران را رصد می کنیم

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه در گزینش و جذب نیرو باید بحث بومی گرایی در اولویت باشد ضمن اینکه جذب نیروهای جوان موثر نیز باید در اولویت باشد، گفت: کار تحول آفرین بدون روحیه تحول امکان پذیر نیست. و مقام معظم رهبری تاکید کردند. آنها به نمایندگان گفتند در انتصابات دخالت نکنید و من به مدیران گفتم با نمایندگان، کارمندان سابق و فعلی و جوانان مشورت کنند، اما استقلال تصمیم گیری را زیر پا نگذارید چون محدودیتی برای مشورت وجود ندارد. باید خودش تصمیم بگیرد و به هیچ وجه استقلال در تصمیم گیری نداشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به حضور اتباع خارجی و نگرانی های مطرح شده در این جلسه در خصوص ساماندهی اتباع، گفت: همه اتباع خارجی باید شناسایی شده و وزارتخانه های ذیربط مسئولیت همه فعالیت ها اعم از تحصیل، ازدواج، طلاق، اشتغال و اتباع را داشته باشند. در نظر داشته باشید که این کار در وزارت کشور آغاز شده است و پیگیر تشکیل سازمان مهاجرت هستیم و با تعیین این شناسه شروع کار آغاز می شود.

وی با بیان اینکه یکی از فرصت های مهم استان کرمان توسعه بخش کشاورزی است که باید موانع این حوزه را برطرف کنیم و کشاورزی را برای کشاورز سودآور کنیم، گفت: الگوی کشت در برخی نقاط استان به گونه ای است که اگر به این سمت برویم برویم، امنیت کشور تضمین شده است.

این مسئول با اشاره به موضوع آبگرفتگی در جنوب استان گفت: سد خرم جیرفت باید بدون معطلی تکمیل شود و عادلانه نیست که بارها دچار مشکل آبگرفتگی شود.

توسعه گردشگری به ویژه گردشگری پایدار در کرمان باید در دستور کار قرار گیرد

آیت الله رئیسی ضمن انتقاد از تکمیل نشدن برخی زیرساخت ها در استان کرمان گفت: باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته می شد که انجام نشد. ما باید شکست ها را جبران کنیم و مسیر دولت باید تحول آفرین و انقلابی باشد و فرمانده میدانی هم ولی فقیه باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی تصمیم گرفته بود راه را هموار کند و موانع را برطرف کند. او مردی مصمم و قابل اعتماد بود، با توکل به خدا جلو رفت و به توفیقات دست یافت و به همین دلیل است که خداوند امروز نام او را جاودانه کرد.

و افزود: شاید عده ای بخواهند با کار تبلیغاتی خود را در بین مردم محبوب کنند. اما سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هرگز نخواست خودش را تبلیغ کند، بلکه خدا بود که او را به شهرت رساند و در دل مردم نقاط مختلف دنیا جای داد.

این مسئول با تاکید بر اینکه گردشگری در استان کرمان موضوع بسیار مهمی است و با بیان اینکه گردشگری پایدار به ظرفیت های گردشگری استان کرمان افزوده شده است، گفت: کرمان استانی با تمدن کهن و وزارت گردشگری باید مدنظر قرار گیرد. توسعه گردشگری بویژه گردشگری مقاومتی در کرمان را در دستور کار خود قرار داد و با همکاری کودکان کرمانی، دانش آموزان مدرسه شهید سلیمانی و سپاه طرح جامع گردشگری مقاومتی را تدوین و اجرا کرد.

قانون جمعیت به شدت اجرا خواهد شد

آیت الله رئیسی تاکید کرد: در استان کرمان معادن باید به دست افراد شایسته، انقلابی و دلسوز بیفتد که به فکر سوء استفاده نباشند و در این راستا بخشی از درآمد معادن به عنوان مسئولیت اجتماعی در استان کرمان هزینه شود. و این باید حق مالکیت باشد معادن باید به نحوی در صندوقی تحت عنوان توسعه و عمران استان واریز شود و هزینه های پروژه های نیمه تمام و اشتغال منطقه از طریق آن تامین شود. و بر درآمد معدن در ارتباط با توسعه استان تاکید شده است.

رئیس جمهور گفت: در دولت به دنبال احیای جهادگرایی در کشور بودیم و پس از بررسی ها شورای عالی جهادی تشکیل شد تا گروه های جهادی را هدایت، حمایت و کنترل کند زیرا این گروه های جهادی قدرت انجام یک کار را دارند. خیلی چیزهای خوب آنها در برخی استان ها این کار را کرده اند و دولت نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کاهش جمعیت در کشور یکی از نگرانی هاست، تصریح کرد: قانون جمعیت به شدت رعایت می شود و قانون باید اجرا شود و انشالله تسهیل ازدواج جوانان و جوانان جمعیت را در این زمینه پیگیری خواهیم کرد. دولت سیزدهم

این مسئول با اشاره به افزایش اعتیاد زنان و معتادان متجاهر گفت: معتادان نباید در گوشه خیابان دیده شوند و ایجاد مکانی تحت نظارت مراقبت های اجتماعی برای درمان این افراد در روستا بسیار مهم است.

ما مانع پیشرفت و حل مشکلات کشور نخواهیم شد

آیت الله رئیسی در خصوص اصلاح نظام بانکی کشور گفت: در گذشته کارهایی برای اصلاح نظام بانکی انجام شد اما کافی نبود و در این دولت با همکاری شورای قانون کار را آغاز کرده ایم. که نتایج آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

رئیس جمهور در خصوص فعالیت دولت در شرایط تهدید و تحریم گفت: ما مانع پیشرفت کشور و حل مشکلات کشور نخواهیم شد و گروه مذاکره کننده ایرانی نیز از میز مذاکره خارج نخواهد شد. ما به مردم ایران اطمینان می دهیم که گروه مذاکره کننده با استدلال های بسیار قوی کار را دنبال خواهد کرد، اما اقتصاد و پیشرفت کشور را با اخم ها و لبخندهای دیگران مرتبط نخواهیم کرد و بدون در نظر گرفتن روشی که باشد، قوی و مقتدر خواهیم بود. مذاکرات پیش می رود و بعد از آن اتفاقات، وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور را رصد می کنیم.

وی با بیان اینکه اصلاحات اقتصادی قطعا در یک اقدام اتفاق نخواهد افتاد، تصریح کرد: بسته ای در این زمینه داریم که اگر آن موقع انجام می شد هزینه های کمتری داشتیم، تاکید کرد: مطمئن باشید با مشارکت مردم و نخبگان مشکلات کشور با قدرت پیش می رود و آینده کشور پیش می رود. روشن است و اجازه نمی دهیم دشمنان به آنچه می خواهند عمل کنند، یعنی فلج کردن تولید و نابودی اقتصاد و فرهنگ کشور.

این مسئول افزود: ترک امر به معروف و نهی از منکر، جامعه را به جامعه مرده تبدیل می کند و این باید موضوع محوری باشد. باید نسبت به عیب و کجی حساس بود. زیرا سلامت جامعه در گرو حیات خوب و بد است.

با این حال باید مکتب حاج قاسم را باور کنیم

آیت الله رئیسی تصریح کرد: مقام معظم رهبری حاج قاسم را به عنوان یک مکتب معرفی کردند که نشان می دهد شهید سلیمانی صاحب سبک و از طلاب عالم مکتب اباعبدالله بود. فرهنگ او فرهنگ «ما می‌توانیم» بود و این که نمی‌شود و پولی نیست و غیره.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید با تمام قوا و ایمان به این مکتب ایمان داشته باشیم و این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم که با وجود همه تهدیدها می توانیم با استفاده از نخبگان و جوانان کارهای بزرگی در کشور انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید