وعده جدید وزیر برای اجرای رتبه بندی معلمان

وعده جدید وزیر برای اجرای رتبه بندی معلمان

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش، تربیت و عدالت لازمه هر دولتی است و مهمترین قوام هر دولتی عدالت است که امروزه به عدالت آموزشی نیز معروف است.

وی ادامه داد: این مصادیق در اسلام نیز مهم بود، از این رو امام باقر (علیه السلام) مدرسه ای را تأسیس کردند که علاوه بر علوم دینی، علوم دیگری را نیز به مردم می آموخت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اسناد عالیه و قوانین از جمله سند تبدیل پایه از نقاط قوت ما در آموزش و پرورش است گفت: هیچ کمبودی در قانون نداریم. دومین نقطه قوت استقبال خوب مردم از مدارس غیردولتی است. به یاد داشته باشید که مردم نعمت ما هستند و وقتی اینطور فکر می کنیم، درست برنامه ریزی می کنیم.
نوری درباره مدارس هیئت مدیره نیز گفت: مدارس هیئت مدیره واقعاً هیئت مدیره نیستند، دولتی هستند. ولایت یعنی اینکه مردم سر خود باشند. باید در این زمینه تجدید نظر شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هر مدرسه باید سالانه سند و برنامه خود را داشته باشد و ارسال بخشنامه از ستاد ممنوع شود. این برنامه باید سالانه پایش شود و نیروی انسانی متخصص استخدام شود.

وی خاطرنشان کرد: موسسان مدارس غیردولتی می توانند در مناطق محروم حضور یافته و از ظرفیت خود برای ایفای مسئولیت اجتماعی خود استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص آخرین وضعیت رتبه بندی گفت: مراحل نهایی رتبه بندی در حال انجام است. بازنشستگان به مرحله نهایی رسیده اند اما در رتبه بندی برخی همکاران ابهاماتی وجود دارد که به تدریج در حال رفع شدن است. طبیعی است رتبه بندی که برای اولین بار انجام می شود کمی کند پیش می رود و ابهامات موجود در آن مشخص می شود.

وی با تشکر از صبر و شکیبایی فرهنگیان در بحث نمره دهی افزود: امیدوارم فرهنگیان منتظر باشند تا همکاران به درستی نمره دهی کنند.

نوری در پاسخ به این سوال که چند درصد از معلمان در رتبه بندی نهایی ثبت نام کرده اند؟ وی گفت: رتبه اول همه یاران به جز کسانی که رتبه آنها در قانون ثبت ممنوع است. ثبت شده است در رتبه برخی از معلمان ابهام وجود دارد که در حال بررسی است.

وی افزود: رتبه بندی همکاران مهر آفرین انجام شد. به همکارانم گفتم حتما تا پایان سال رتبه بندی انجام می شود و اعتبار داده شده برای امسال توزیع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید