وقتی مربی رقیب طرفدار استقلال می شود

وقتی مربی رقیب طرفدار استقلال می شود

رضا عنایتی در حاشیه واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس گفت: خیلی خوشحال است. پس از چندین دهه صحبت های مداوم در خصوص خصوصی سازی دو باشگاه، این بار موضوع جدی تر شده است. واقعاً باورم نمی شد سه چهار ماه پیش به من گفتند که این دو باشگاه می خواهند خصوصی شوند. من بارها گفته ام که بحث خصوصی سازی باید خیلی جدی تر باشد.

وی افزود: وقتی به عنوان هوادار منابع غنی دارید و دو تیم برند فوتبال هستند، دیگر نباید دغدغه مالی داشته باشید. الان خوب است. به هر حال همه مسئولان و همه دست اندرکاران ورزش حتی کارمندان ما عزم خود را جزم کرده اند تا این خصوصی سازی را انجام دهند. من فکر می کنم آنها با برنامه پیش می روند. من اطلاعات زیادی در مورد بورس ندارم، اگر صحبت کنم ممکن است اطلاعات غلط بدهم، اما خیلی خوب است که قدم محکمی برداشته اند و جدی هستند.

مربی هواداران گفت: برای این دو تیم بهترین ها را آرزو می کنم. می دانم و احساس کرده ام که هواداران با این دو تیم زندگی می کنند. اینکه هر روز خبر و دغدغه دارند اصلا درست نیست. مهمترین اصل صداقت با سشوار است. هواداری که بخواهد سهام بخرد، اگر بداند در هر دو باشگاه چه خبر است، قطعا برنده خواهد شد. امیدوارم بعد از اتفاقات خوبی که برای استقلال و پرسپولیس می افتد، قدردان سایر بخش های خصوصی باشیم تا بتوانند وارد فوتبال شوند.

عنایتی گفت: باید از این وضعیت خارج شویم. ما برای حذف از آسیا هزینه بسیار بالایی پرداختیم و در این مورد نتیجه کاملا منفی گرفتیم. باید بپذیریم که استقلال و پرسپولیس در آسیا اعتبار زیادی دارند. این خبر اصلا برای فوتبال ما خوب نیست. وزیر ورزش کار را با دقت دنبال می کند. خدای ناکرده این اتفاق پر برکت شود. بگذار همه هواداران خوشحال باشند و بدانند پولی که برای عشقشان و تیم محبوبشان خرج می کنند در جای درستی خرج می شود.

مهاجم سابق استقلال در مورد اینکه آیا سکوهای درآمدزایی در فوتبال ما وجود دارد، گفت: باید سکوها فراهم شود. الان نه، اکثر کسانی که می خواهند در فوتبال سرمایه گذاری کنند با موانع زیادی روبرو هستند و متاسفانه وارد نمی شوند. ما افراد زیادی داشتیم که با فوتبال همدلی داشتند و به آن علاقه داشتند، اما آنقدر موانع قانونی پیش روی آنها بود که هیچ کدام نمی خواستند بیرون بروند. ما باید این موانع را برداریم تا کسانی که می توانند بیایند و کمک کنند. اکنون فوتبال یکی از سه یا چهار صنعت پردرآمد دنیاست. با این همه هوادار فوتبال دوست، مطمئناً می توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم، به شرطی که صادق باشیم. این به معنای آگاه کردن مردم و هواداران در مورد هر اتفاقی است که در باشگاه می افتد. این می تواند به نفع فوتبال باشد.

سرمربی تیم ملی درباره نتایج خوب این تیم در هفته های اخیر گفت: وقتی می خواهید کاری انجام دهید، قطعا باید پیش بینی داشته باشید. وقتی از دسته یک به لیگ برتر آمدیم، انتظار این چالش را داشتیم که ممکن است چند هفته طول بکشد تا بچه ها سازگار شوند. اما بازیکنان بزرگ ما کمک زیادی کردند. در نیمه اول امتیازهای ساده زیادی را از دست دادیم، اما در نیمه دوم وضعیت ما خیلی بهتر شد. تجربه و انگیزه بچه ها بالاتر بود، تا اینجای کار وضعیت ما در نیم فصل خوب بود، امیدوارم با همین انگیزه ادامه دهیم و در پایان فصل جایگاه خوبی داشته باشیم.

عنایتی در خصوص انتخاب بهترین مربی و همچنین تمجید کانون هواداران از وی گفت: پارسال در لیگ 1 بودیم. آدم تعجب می کند از اتفاقاتی که اینقدر کم افتاده است. کانون مربیان به من لطف داشتند و از آنها تشکر می کنم. امیدوارم از این اتفاقات بیشتر در فوتبال ما بیفتد.

وی با اشاره به هوادار بودن سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: من طرفدار استقلال هستم اما حضور او در این مراسم می تواند مایه ناامیدی باشد. من دعوت شدم. من همیشه سعی می کنم جایگاه خود را بدانم و بی دعوت نمانم. من امروز دعوت شدم و بسیار خوشحالم که در این جلسه حضور دارم. امیدوارم اتفاقات خوبی برای فوتبال ما بیفتد.

وی با اشاره به تعداد کارت های زرد و قرمز در لیگ که از تعداد گل ها بیشتر است، گفت: قطعا در لیگ جنجال های زیادی داریم و روز گذشته نیز اعلام کرد که دروازه بان تیمش ضربه خورده است. پشت، فوتبال را بیشتر شبیه بوکس می کند. در تمام دنیا این اتفاق می افتد. آنها می توانند خیلی سریع با VAR آن را برطرف کنند، اما ما نمی توانیم و اینجا فقط باید فریاد بزنیم.

وی افزود: خبرنگاری در اراک از من پرسید که آیا وقتت را تلف می کنی و در نیمه دوم زمان 6 دقیقه، دقیقا 4 دقیقه و نیم بود. در هر دو نیمه دقیقا دو دقیقه از دست داده بودیم. به برخی از سوالات خبرنگاران پرداخته شده است. من حدود 25 سال است که در این فوتبال هستم و می دانم که باید چه پاسخی به این سوال بدهم.

عنایتی تصریح کرد: فوتبال یک بازی جوانمردانه است. شما باید تمام تلاش خود را در زمین انجام دهید و اگر موفق شوید موفق خواهید شد. حالا این بحث گلایه ها را از حالت عادی فوتبال خارج کرده است. فوتبال 11 بر 11 و در زمین است. اگر قدرت دارید برنده شوید و اگر قدرت ندارید دنبال این مشکلات نرو. این گلایه ها وضعیت فوتبال ما را امسال تغییر داده است. فکر می‌کنم دوستان ما در باشگاه‌های مختلف تیمی را تشکیل می‌دهند که بعداً ببینند چه کسی کجا رفته یا چه کار کرده است تا بتوانند شکایت کنند. این خوب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید