وقوع 530 هزار سقط جنین عمدی در کشور


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1918021

مشاور ارشد جمعیتی وزیر کشور مرکزی گفت: سالانه 530 هزار سقط جنین عمدی در کشور انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پروفسور محمد اسماعیل اکبری مشاور وزیر کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر نزدیک به 50 بار به موضوع جمعیت اشاره کرده اند، گفت: اکنون بحث افزایش جمعیت به قانون کشور تبدیل شده است. استانداران نیز موظف به اجرای آن در کشور و استان ها هستند.

وی تصریح کرد: در بررسی ساختار جمعیت با سه مولفه جمعیت زیر 15 سال از 15 تا 65 سال و بالای 65 سال مواجه هستیم که مسئولیت این مسائل بر عهده وزارت بهداشت است. جمعیت 15 تا 65 سال در واقع گروه مولد جامعه هستند و این گروه باید باسواد و توانمند بوده و نیازهای جامعه زیر 15 سال و بالای 65 سال را برطرف کنند.

اکبری با بیان اینکه امروز با جامعه سالمندی مواجه هستیم و در این زمینه وزارت کشور مسئول است، گفت: برای رساندن نسبت سالمندی به نسبت طبیعی باید از توان سالمندان در جای مناسب استفاده کرد و توانمندسازی سالمندان برای خودکفایی و کمک کردن. برخی دیگر هدف راهبردی داشتند و از این نظر باید نگاه تطبیقی ​​داشت و از تاریخ آگاه بود.

وی با تمرکز بر بحث کاربری اضافه کرد: تمام مرز جنوبی کشور آب بین المللی است اما امروز فقیرترین مردم این منطقه از کشور را داریم و مطمئنا وقتی نمی توانیم از ظرفیت و دارایی ها استفاده کنیم مقصر هستیم.

مشاور ارشد وزیر کشور در امور جمعیت گفت: برای حل مشکل جمعیت به انجام وظایف ذاتی نگاه نکنیم. حوزه جمعیتی مستلزم بسیج همت در کنار علم و آگاهی است. ظرفیت جمعیت 350 میلیون نفر به شرطی که درست انجام شود.»

وی با اشاره به ساختار فراماسونری و تلاش قدرت های جهانی برای محدودسازی جمعیت ایران، افزود: حدود 70 سال پیش بحث محدودیت جمعیت مطرح شد.

اکبری تصریح کرد: قدرت های جهانی معتقدند در صورت تداوم رشد جمعیت، جمعیت جهان در سال 2100 به 18 میلیارد نفر می رسد، قطعاً برای این میزان جمعیت امکانات رفاهی، آب و غذا نخواهیم داشت و گرمایش زمین رخ می دهد، به همین دلیل این رشد افزایش می یابد. جمعیت را تحت کنترل درآوردند اما این نظر اشتباه است و قطعاً در صورت بالا بودن جمعیت می توان امکانات و زیرساخت های لازم را فراهم کرد.

وی گفت: این ارگان اعلام کرده است که تا 30 سال آینده اقیانوس هند و خلیج فارس به دلیل گرمای زمین غیرقابل سکونت خواهد بود و متاسفانه برخی از مسئولان کشور این مشکلات را می پذیرند.

با تاکید بر اینکه برای اصلاح ساختار جمعیتی نیازمند حمایت از تحول اعم از عبادی، علمی و فکری، قانون مداری، عرف و فرهنگ هستیم، گفت: قطعاً بیانات رهبر معظم انقلاب باید در سطح مدیریتی مورد توجه قرار گیرد، نباید به دنبال نماینده هیئت حاکمه در دانشگاه ها برای تصرف کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها باشیم، بلکه باید برای رفع شبهات دانشجویان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در ماه گذشته 9 سمینار نیروی انتظامی در آمریکا برگزار شد اما هنوز یک سمینار در ایران برگزار نشده است، افزود: در سال 95 میزان زاد و ولد 2.01 درصد گزارش شده است اما طبق تحقیقات من این است. رقم 1. 9 درصد بود که در سال 2016 به 1.5 درصد رسید. مدت زمان کاهش زاد و ولد در انگلیس 95 سال به طول انجامید اما این بار در ایران به 10 سال رسید.

مشاور ارشد وزارت کشور در حوزه جمعیت با تاکید بر اینکه محدودیت جمعیتی سیاست ساختار ماسونی است، گفت: تا سال 2100 10 کشور رشد جمعیتی 200 میلیونی خواهند داشت که ایران در بین آنها جایی ندارد. بررسی اقتصادی جهان بر جمعیت متمرکز است، به عنوان مثال در سال 2017 ترکیه هفدهمین کشور پرجمعیت اقتصادی جهان و ایران در رتبه 22 قرار دارند و در سال 2050 ایران از گروه یک کشور جهان خارج می شود.

وی درباره زنان نازا گفت: قاعده این است که برای بچه دار شدن تلاش کنیم، اما امروز با عقیمی سروکار داریم. مراکز درمان ناباروری در دنیا تا 30 درصد ناباروری را درمان می کنند نباید این تصور را داشته باشیم که فقط با راه اندازی مراکز درمان ناباروری در خدمت مردم هستیم چرا که برخی از آنها مراجعات لازم را ندارند.

اکبری با بیان اینکه 50 درصد علت ناباروری مربوط به مردان است، پیری جمعیت آینده ناگواری را برای کشور رقم می زند، گفت: کشور باید 6 درصد سالمند، 24 درصد زیر 15 سال و 70 درصد جمعیت مولد (15 تا 65 سال) داشته باشد.

وی با بیان اینکه بهترین سن ازدواج برای دختران زیر 20 سال است، سطح استروژن در دختران زیر 20 سال 30 درصد کمتر از دختران زیر 30 سال است و قطعا این سن بهترین زمان برای ازدواج است.

مشاور ارشد وزیر کشور در امور جمعیت گفت: بر اساس بررسی های سال 2018، سالانه 530 هزار سقط عمدی در کشور انجام می شود که 44 درصد سقط جنین ها خودبخودی است. امکان کنترل این شرایط وجود دارد. برخی از این سقط‌ها (54 درصد) به دلیل مصرف قرص‌ها است، دانستن اینکه این قرص‌ها در کجا و توسط چه شرکتی تولید می‌شوند.

وی گفت: جمعیت شناس سایمون کوزنتس تنها کسی بود که جمعیت را سرمایه اقتصادی اعلام کرد و تنها کشوری که به این موضوع توجه کرد اسرائیل بود که همیشه 70 درصد جمعیت مولد را در اختیار داشت و رشد جمعیت را مد نظر داشت اما ایران دنبال نمی شود. این، توجه نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید