ولایتمداری و استکبارستیزی مهمترین پیام نهضت عاشورا است


ساعت: 17:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889887

نماینده ولی فقیه در استان فتح گفت: عاشورا ماندگار، دارای قداست و بعد معنوی و ارزشی است و استکبارستیزی و ولایت مداری مهمترین پیام عاشورا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه گچساران با حضور حجت الاسلام حکمتی نیک رئیس نمایندگی ولی فقیه در فتح کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در گچساران .

در این مراسم حجت الاسلام «محمد هادی عرفانی» به عنوان مسئول جدید نمایندگی فقیه در سپاه ناحیه گچساران معرفی و از خدمات هفت ساله «سیدالله بخش موسوی» به حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلامی قدردانی شد.

حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک، رئیس نمایندگی ولی فقیه در فتح کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: منصب مقام معظم رهبری جهاد تبیینی یک امر واجب محسوب می شود، یکی از حوزه های تبیین جهاد است که بسیار ضروری است، آیا بحث تبیین ابعاد مختلف فرهنگ است و جریان عاشورا این است که هر چه در این زمینه بگوییم کم گفته ایم و به نام جهاد باید این حوزه ارزشمند را نیز تبیین کرد. .

وی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم دو خطر اصلی در کمین اسلام وجود دارد که البته راه های مقابله با آن نیز تبیین شده است بنابراین هوشیاری نخبگان، املاک و آحاد جامعه است. مستلزم شناخت این خطرات و برخورد مناسب با آنهاست.

حجت الاسلام حکمتی نیک ادامه داد: بنابراین اولین خطر برای نظام اسلامی، خطر از سوی دشمن بیرونی خواهد بود. کافران و منافقان خارج از مرزهای اسلام دشمن شمرده می شوند، اما خطر دیگری که بسیار خطرناکتر است، مسئله انحطاط درونی نظام اسلامی است که به دلیل اشتباه در راه رفتن، عدم بصیرت و بصیرت رخ می دهد. عدم تشخیص به موقع

نماینده ولی فقیه در استان فتح گفت: حتی اگر کاری کنیم که ارزش ها بی احترامی شود و ناهنجاری ها جایگزین هنجارها شود، به فروپاشی درونی منجر می شود که به تعبیر قرآن، راه جنگیدن، جهاد، مقاومت و استقامت است.

وی تصریح کرد: در نهج البلاغه در خطبه ها، نامه ها و سخنان حضرت علی علیه السلام هم جهاد نظامی و هم جهاد تبیینی و معنوی بیان شده است و تنها راه مقابله با دشمن جهاد و مقاومت است. وضعیت جهان اسلام در سال 61 هجری قمری به گونه ای بود که منافقان و تهمت گران و کفار همه به دنبال نابودی اسلام بودند و اباعبدالله الحسین علیه السلام نیز برای حفظ اسلام قیام کرد.

خوجت الاسلام با درایت گفت: در آن زمان خطر فروپاشی داخلی اسلام را تهدید می کرد و عدم شناخت علل این وضعیت شرایط را برای مردی فاسد و گشاده روی به نام یزید بن مو ایجاد کرد. در روز عاشورا راه شهادت را برگزیدند و هرگز تسلیم دشمن نشدند.

نماینده ولی فقیه در استان فتح گفت: عاشورا جاودانه، دارای قداست و بعد معنوی و ارزشی است ضمن اینکه مبارزه با ظلم، استکبار ستیزی، حکومت داری، اخلاق، فداکاری، شجاعت و… است. سخنان گرانبهای قیام عاشورا است.

وی بیان کرد: ما به پیروی از مکتب عاشورا افتخار می کنیم زیرا عاشورا جریانی ماندگار است و امروز سرزمین اسلامی ما کربلاست و ایام ما عاشورا است و روند مقابله و مقابله با دشمنان ادامه دارد.

حجت الاسلام حکمتی نیک همچنین گفت: اما بحث مدیریت و فرماندهی در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و از منظر اسلام مدیر موفق اصول و ویژگی هایی دارد که در قرآن و اهل بیت به خوبی بیان شده است. بیت علیهم السلام.

وی افزود: بنابراین مدیر خوب کسی است که باید دانش و دانش تخصصی لازم و کافی برای این مسئولیت را داشته باشد و در یک کلام متخصص باشد. رهبر و فرمانده موفق کسی است که در انجام مأموریت‌ها تجربیات ارزشمندی داشته باشد و اخلاق ناب مدیریتی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان گفت: امانت داری یکی از ویژگی های بارز مدیران است و گاه آسیب هایی وجود دارد که مدیران را به خطر می اندازد، در این صورت یک مدیر و فرمانده موفق نباید اجازه دهد و باید آن را تشخیص دهد. آسیب می رساند و با آنها برخورد کنید.

حجت الاسلام حکمتی نیک ادامه داد: مدیر و فرمانده خوب کسی است که نظر و نظر دیگران را بپذیرد و بهترین نظر را انتخاب کند. بنابراین، مدیر موفق، مدیری است که از عبرت ها درس بگیرد. اما یکی دیگر از آفت های یک مدیر این است که به خاطر اشتباهاتش زیاد عذرخواهی کند و این کار درستی نیست و مدیر نباید اهل اسراف باشد و منطقی هم باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید