پارک هاشمی نژاد در زمینی به مساحت 6.8 هکتار در زنجان احداث می شود


ساعت: 17:54
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877369

بر اساس تفاهم نامه شورای اسلامی شهر زنجان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و همچنین تصمیم امروز (دوشنبه 30 خردادماه) جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان برای نتیجه گیری پارک هاشمی نژاد با قراردادی به مساحت 6.8 هکتار از قرارگاه خاتم در منطقه بی سیم زنجان می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان بعدازظهر امروز (دوشنبه 29 خرداد 1401) با تصویب طرح احداث بوستان هاشمی نژاد توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و انعقاد قرارداد با شهرداری زنجان برای ساخت پارک هاشمی نژاد برگزار شد. احداث پارک با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر وارد شد.


* پارک هاشمی نژاد در زمینی به مساحت 6.8 هکتار در مدت یک سال احداث می شود

علیرضا انصاری معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری زنجان گفت: بر اساس توافق صورت گرفته، پارک 6.8 هکتاری هاشمی نژاد در منطقه بی سیم زنجان احداث می شود.

وی با بیان اینکه این پارک مجموعه ای کامل از فضاهای فرهنگی، اجتماعی و تفریحی است، گفت: آمفی تئاتر، پیاده رو، مسیر دوچرخه سواری، فرهنگسرا، فروشگاه های فرهنگی، شهربازی، فضای سبز، زمین بازی، آلاچیق های خانوادگی، فضاهای اجتماعی و … در این پارک وجود دارد. در نظر گرفته شده است که بتواند خدمات زیادی را به ساکنان این منطقه ارائه دهد.

انصاری با بیان اینکه المان هایی مانند آسفالت رنگی برای اولین بار در زنجان در پارک هاشمی نژاد اجرا می شود، خاطرنشان کرد: این مجموعه دارای سیستم اطلاعاتی، سیستم روشنایی و آسفالت رنگی و سیستم صوتی به گونه ای است که صدای آمفی تئاتر را تامین کند. مزاحم مردم محلی نشوید

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری زنجان افزود: پارک هاشمی نژاد خانواده محور و با رویکرد ایجاد اشتغال و تامین فضای سبز و نیازهای فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ارزیابی اعتبار لازم برای احداث این پارک بر اساس فهرست 1400 در سال گذشته به پیمانکار 28 باخمن گزارش شد، گفت: و اطفای حریق در ساخت مجموعه پیش بینی شده است و تاییدیه از آن دریافت کرده است. شورای فنی و راه استان

انصاری خاطرنشان کرد: با توجه به زمان بر بودن مصوبات، تغییراتی در پروژه انجام شد و تحلیل نهایی در فروردین ماه امسال انجام شد و پرداختی به شهرداری و 70 درصد مبلغ قرارداد غیرنقدی خواهد بود.

وی میزان این قرارداد را بیش از 134 میلیارد تن عنوان کرد و افزود: پیمانکار به محض اعلام قرارداد آماده انجام است و این مبلغ برای ساخت کل پروژه است و مبلغ دیگری به آن اضافه نخواهد شد. و از صفر به صفر 100 پروژه اینجا قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) است.

انصاری گفت: مدت این قرارداد یک سال و مدت ضمانت قرارداد 36 ماه پس از اتمام است و قرارداد در قالب ج (فقط قرارداد) است و کارخانه از صفر تا 100 پروژه را اجرا خواهد کرد.


* پارک هاشمی نژاد در قالب تفاهم نامه شورای شهر و قرارگاه خاتم اجرا می شود.

حسین حمزه لوپک عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه سال گذشته تفاهم نامه 500 میلیارد تنی بین شورای شهر زنجان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) منعقد شد، گفت: این تفاهم نامه قابل افزایش است. به هزار میلیارد تومان.»

وی با اشاره به اینکه قرارداد پارک هاشمی نژاد در قالب 30 تا 70 درصد منعقد شده است، افزود: 30 درصد مبلغ قرارداد نقدی و 70 درصد واگذاری ملک و پروژه هاشمی نژاد در خط با تفاهم نامه مشخص شده

حمزه لوپک با بیان اینکه آماده سازی و مراحل مطالعات مشاوره ای پروژه پارک هاشمی نژاد قبل از شورای ششم آغاز شد، گفت: ، اولین پروژه ای بود که در قالب تفاهم نامه خاتم مطرح شد.

مهدی طالب یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه با توجه به ضعف ساخت و ساز در منطقه بی سیم، پارک هاشمی نژاد محرکی برای توسعه این منطقه خواهد بود، گفت:

وی با بیان اینکه تعداد پارکینگ های این پارک بیش از نیاز (2 برابر طرح تفصیلی شهر زنجان) است، گفت: مشکلات ترافیکی مجموعه مصوب و مناسب سازی شهری و ویژه در نظر گرفته شده است. منطقه معلول محسوب می شود.

طالبان خاطرنشان کرد: محل فروش صنایع دستی، کوچه های پیاده، اسکیت و غیره. یکی دیگر از قسمت های این پارک است و یکی از بهترین پارک های زنجان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید