شفلور در زمینی به مساحت 2000 هکتار در استان زنجان کشت می شود


ساعت: 13:29
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1818351

معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه 2 هزار هکتار از اراضی استان زنجان زیر کشت زعفران است، گفت: بیشترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان ایجرود با هزار هکتار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید ناصر وفایی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: جهش تولید در مزارع در بحث تناوب زراعی و توسعه کشاورزی حفاظتی مورد بحث قرار گرفت، بنابراین پنج محصول ویژه شامل حبوبات شامل نخود و عدس، علوفه بارانی، نخود، گیاهان علوفه ای و دانه های روغنی انتخاب شد. زعفران و کاملیا. مشمول.

وی با بیان اینکه زعفران یکی از گیاهانی است که کشت می شود و بر اساس برنامه ریزی انجام شده سطح زیرکشت زعفران در استان زنجان در برداشت سال 1401 تا 1400 در مجموع 2000 هکتار خواهد بود، افزود: بیشترین سطح زیر کشت زعفران متعلق به استان زنجان خواهد بود. شهرستان ایجرود با هزار هکتار .

معاون زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه با توجه به شرایط جوی موجود در شهرستان طارم هیچ دانه روغنی زعفران کشت نمی شود، گفت: سطح زیر کشت زعفران در زنجان 120 هکتار، ابهر 70، خدابنده 300 هکتار است. ماهنس خرم 50 و سلطانیه 60 هکتار است.

وی با بیان اینکه زعفران در جنگل های گرمسیری کشت می شود و آبیاری ندارد، گفت: یکی از مزیت های کشت این محصول این است که علاوه بر حمایت از تناوب زراعی، نیاز کم به آب نیز وجود دارد.

ناصر وفایی با اشاره به اینکه سال گذشته سطح زیر کشت زعفران در استان 300 هکتار ابزارآلات داشت، خاطرنشان کرد: امسال سطح زیر کشت این دانه های روغنی به چندین برابر رسیده است.

وی با بیان اینکه کلزا توسط کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می شود، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف خرید تضمینی، ثبات اقتصاد کشاورزی در حمایت از تولیدکننده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید