پاسخ آمریکا کمتر از انتظارات ایران بوده است

پاسخ آمریکا کمتر از انتظارات ایران بوده است

روز جدید مقامات آمریکایی از ارائه جزئیات در مورد محتوای این پاسخ خودداری کردند. هنگامی که از یک مقام آگاه در این مورد سوال شد، گفت که پاسخ حاوی “مجموعه ای از کلمات، جملات و پاراگراف ها” است.

پولیتیکو نوشت: انتظار می‌رود پاسخ آمریکا بر روی نقاط اختلاف باقی‌مانده مربوط به درخواست‌های ایران برای تضمین‌های اقتصادی و رفع تحریم‌ها متمرکز شود.

مقامات آمریکایی از توضیح بیشتر در مورد محتوای این پاسخ خودداری کردند. هنگامی که از یک مقام آگاه در این مورد سوال شد، گفت که پاسخ حاوی “مجموعه ای از کلمات، جملات و پاراگراف ها” است.

یک فرد آشنا با پاسخ ایالات متحده گفت که این پاسخ بر موضوع تضمین های اقتصادی متمرکز شده است. این شخص از ارائه جزئیات خودداری کرد اما گفت که این پاسخ “توقعات ایران را برآورده نمی کند.” بنابراین اکنون باید ببینیم که آیا آنها متوجه می شوند که این بهترین چیزی است که می توانند کسب کنند یا اینکه تصمیم دارند برای امتیازهای بیشتر تلاش کنند.”

در روزهای اخیر مقامات اروپایی نسبت به احیای توافق هسته ای 2015 ابراز خوش بینی کرده اند.مقامات غربی می گویند تعدادی از مسائل فنی مربوط به تضمین های اقتصادی و تحریم ها همچنان باقی مانده است، اما سایر موارد عمده اختلاف حل شده و احتمال توافق را بیشتر می کند. اما آنها همچنان هشدار دادند که برای دستیابی به توافق به تصمیمات سیاسی سختی در واشنگتن و تهران نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید