پاسخ سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه به انتقاد از تغییرات گسترده مجلس در لایحه بودجه

محمدمهدی مفتح در پاسخ به ادعای برخی مبنی بر اینکه مجلس تغییرات زیادی در لایحه بودجه پیشنهادی دولت داده است، گفت: مقام معظم رهبری بر لزوم اصلاح ساختار بودجه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طول بودجه تاکید کردند. بررسی آنها به دنبال اصلاح ساختار بودجه عملیاتی هستند.

وی با بیان اینکه بودجه کشور باید در راستای اهداف نظام و انقلاب اسلامی باشد، گفت: ساختار بودجه باید به گونه ای باشد که بتوان به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت کشور دست یافت.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به وظیفه خود که اجرای لایحه بودجه پیشنهادی دولت است با منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اصلاح بودجه عمل خواهد کرد. ساختار، و باید در این راه حرکت کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه کمیسیون تلفیق بودجه 1401 وی با بیان اینکه تغییرات عمده ای در اعداد و ارقام لایحه بودجه پیشنهادی دولت ایجاد کرده است، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مختارند که در لایحه بودجه پیشنهادی دولت تغییرات لازم را در مجلس ایجاد کنند.

مفتک نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نگاه ملی و کلان به بررسی لایحه بودجه دانست و تصریح کرد: پیشنهادات منطقه ای نمایندگان در مورد لایحه بودجه کشور منافاتی با منافع ملی ندارد.

وی افزود: هر منطقه ای از کشور مشکلاتی دارد. مردم نیازها و نیازهای اولیه دارند و می خواهند مشکلات حوزه انتخابیه خود در حوزه هایی مانند جاده و آب حل شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم از نمایندگان خود در مجلس می خواهند که علاوه بر توجه به مسائل ملی برای رفع مشکلات استان ها و رای دهندگان تلاش کنند. نمایندگان مجلس بر اساس برنامه های اصلی و کلان کشور برای حل مشکلات حوزه انتخابیه خود تلاش می کنند و پیگیری مسائل ملی و منطقه ای مورد توجه آنها یکسان است.

دیدگاهتان را بنویسید