پاسخ طرف آمریکایی با دقت در حال بررسی است


ساعت: 21:38
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893376

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی خود، پاسخ طرف آمریکایی را در حال بررسی دقیق دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل تحقیقات نظرات خود را اعلام خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان و بدر البوسعیدی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان عصر امروز (یکشنبه) ششم شهریور ماه تلفنی گفتگو کردند. تحولات اخیر در زمینه مذاکرات برای رفع تحریم ها از جمله موضوعات مورد بحث وزرای خارجه دو کشور بود.

وزیران امور خارجه دو کشور در تاریخ 27 آگوست تلفنی گفتگو کردند. وزیر امور خارجه با بیان اینکه پس از دریافت نظرات آمریکا، اگر منافع اقتصادی ایران تامین شود و خطوط قرمز ما رعایت شود، وارد مرحله جدیدی در وین خواهیم شد و ثابت قدم صحبت کرد.


* پاسخ طرف آمریکایی با دقت در حال بررسی است



امیر عبداللهیان در این گفتگو با قدردانی از دولت عمان، پاسخ طرف آمریکایی را به دقت بررسی کرد و اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل تحقیقات، نظر خود را اعلام خواهد کرد.

وی افزود: اراده ما بر اساس دستیابی به یک توافق خوب، باثبات و قوی است.

وزیر امور خارجه عمان با قدردانی از تلاش‌های سازنده و مسئولانه جمهوری اسلامی ایران و حسن نیت برای دستیابی به توافق، ابراز امیدواری کرد که با همکاری مشترک همه طرف‌ها، نتیجه رضایت‌بخشی در مذاکرات وین حاصل شود.

ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه دوم شهریور ماه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد حل و فصل سایر موضوعات در برجام خبر داد. مذاکرات رفع تحریم ها از طریق هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات صورت گرفت و افزود: بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده است و پس از تکمیل بررسی ها، ایران نظرات خود را در این زمینه به هماهنگ کننده اعلام خواهد کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در تانزانیا و در جمع ایرانیان مقیم آن کشور، گفت: در حال بررسی و تحلیل دقیق متن نهایی روی میز و پاسخ این شورا هستیم. طرف آمریکایی اظهار داشت: ما در مورد حفظ احتیاطات بسیار جدی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید