پایان خرداد آخرین وعده افتتاح گردنه صلوات آباد / عملیات شتاب دهی نیاز به بودجه دارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عرفان مرادی در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی اظهار داشت: گردنه چهارخطه صلوات آباد سنندج یکی از پروژه های مهم راهسازی کردستان است که با تامین اعتبارات لازم در سال گذشته و امسال اقدامات خوبی برای ساخت آن انجام شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت این پروژه مهم راهسازی کردستان گفت: تمام تلاش ما بر این است که در خرداد ماه سال 1401 عملیات احداث گردنه چهارخطه صلوات در ایاد تپایان به پایان رسید و جاده بهسازی و در نهایت مورد استفاده مردم قرار گرفت. “بیایید بگیریم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با تاکید بر تسریع در اجرای این پروژه مهم گفت: تمامی عوامل و پیمانکاران باید تمام تلاش خود را به کار گرفته و اقدامات لازم را برای تکمیل این پروژه تا پایان خرداد 1401 انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع 21 کیلومتر مسافت 14.3 کیلومتر تاکنون تردد انجام شده است، افزود: در شرایط فعلی سه کیلومتر در حال آسفالت است.

مرادی با اشاره به اهمیت امنیت اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری کامل از این پروژه، یادآور شد: انتظار داریم با تامین اعتبار لازم بقیه مسیر نیز در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

گردنه صلوات آباد سنندج یکی از محورهای اصلی ورود به مرکز استان کردستان است و به دلیل تردد در مسیر سنندج – کوروه – همدان – تهران ترافیک زیادی وجود دارد و متاسفانه به دلیل وضعیت نامناسب جاده یکی است. یکی از مستعدترین تصادفات استان است.

عبور از گردنه صلوات آباد به عنوان یکی از پروژه های مهم استان سال هاست که در دستور کار قرار گرفته و استاندار کردستان قول داده که این پروژه تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد اما این وعده و وعده های دیگر دولت روحانی، کار نمی کند.

کردستان یکی از نیازمندترین و محروم ترین استان ها در زمینه زیرساخت های جاده ای است و متاسفانه علیرغم وعده های متفاوت مسئولان استانی و کشوری، این استان همچنان در حوزه ارتباطات با کمبودهای جدی مواجه است.

دیدگاهتان را بنویسید