پایگاه بسیج بستر آموزش، رشد و تعالی جوانان انقلابی است

ساعت: 15:58
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786409

حجت الاسلام خلیفه ای با بیان اینکه پایگاه بسیج زیربنای تربیت، رشد و تعالی جوانان انقلابی است، گفت: بسیج به عنوان مهم ترین و تاثیرگذارترین نهاد اجتماعی کشور می تواند در عرصه های مختلف مورد نیاز انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی ایفای نقش کند. حضور جوانان در این خط شریف آموزش و تلاش برای بر عهده گرفتن مسئولیت های مهم در آینده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علی خلیفه ای کارشناس مذهبی استان هرمزگان در دومین روز از هفته بسیج در گفت و گو با خبرنگار هرمز اظهار داشت: بعد از انقلاب شاهد توطئه هایی بودیم به طوری که انقلاب اسلامی با اغتشاشات داخلی و خارجی همراه شد و امام خمینی(ره) تهدید و حفاظت در برابر خطرات احتمالی، قدرت بسیج را تشکیل می دهد.

وی افزود: یکی از ارکان مهم جمهوری اسلامی ایران در نبرد نامتقارن با دنیای استکبار غرب، استفاده از نقاط قوت نظام اسلامی است. مهمترین نیروی این نظام مقدس، پشتوانه مردمی و وجود نهاد مقدس نیروی مقاومت بسیج است.

کارشناس مذهبی هرمزگان ادامه داد: بسیج به دلیل برتری دشمن در عرصه نظامی می تواند در شرایط نامتقارن رزم نقش اساسی داشته باشد و از امتیازات تجهیزاتی، فنی، تاکتیکی و فنی برخوردار باشد.

خلیفوی گفت: از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون؛ هر زمان که تهدیدی طبیعی و نظامی متوجه ایران اسلامی بود، بسیج اولین نیرویی بود که به قدرت رسید و تاکنون در عرصه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی، دوران سازندگی، امنیت مرزها، حملات نرم، بلایای طبیعی مانند زلزله موفق بوده است. و سیل، جنگ اقتصادی و تاج گذاری ایثار.

وی با بیان اینکه پایگاه بسیج زیربنای تربیت، رشد و تعالی جوانان انقلابی است، افزود: بی شک بسیج به عنوان مهم ترین و تاثیرگذارترین نهاد اجتماعی کشور می تواند در عرصه های مختلف مورد نیاز نظام اسلامی ایفای نقش کند. انقلاب و حضور جوانان، مردم در این خط شریف یک دوره آموزشی است.» و کسب تجربه برای بر عهده گرفتن مسئولیت های مهم در آینده.

این کارشناس مذهبی هرمزگانی خاطرنشان کرد: بسیج یک انسان نیست، بلکه روحیه ای است که امام خمینی (ره) ایجاد کرد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باعث رشد و بالندگی آن شد که این روحیه در همه شئون زندگی برای عزت و سربلندی است. از دین و دولت وجود دارد.

خلیفه ای بیان می کند: بسیج میدانی است که من آن را برای آرمان جویی و به کارگیری و تحقق آرمان های متعالی انسانی و انقلابی و بر اساس تبیین و تعریف روحیه بسیجی برای هدایت اقدامات توده ها برای رسیدن به هدف آفریده ام. یک هدف واحد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید