پرداخت یارانه ژوئیه اعلام شد / عرضه آزمایشی کالابرگ در 3 شهر


ساعت: 10:18
تاریخ انتشار: 1401/04/19
کد خبر: 1882063

در دو ماه گذشته به دلیل نبود زیرساخت های بانکی، دولت کمک هزینه معیشت را به صورت نقدی پرداخت کرد، اما همانطور که در ابتدای اجرای این برنامه بیان شد، پیش بینی می شود این یارانه در نهایت به صورت نقدی پرداخت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرحله 137: کمک هزینه معیشت فردا دوشنبه 29 تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. طبق روال دو ماه گذشته این پرداخت نقدی بوده اما در چند روز اخیر مظنه ها افزایش یافته است که امکان تجاری سازی این پرداخت و حذف یارانه نقدی را تقویت کرده است.

محمد سبحان حسنی معاون سیاسی استانداری ایلام ۲۶ تیرماه از اجرای آزمایشی پرداخت یارانه کالا در شهرستان ایلام خبر داد. بعداً اعلام شد که طرح کالابرگ در سه شهرستان گرمسار، آبیک و ایلام اجرا می شود. در ادامه محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز در مجلس در خصوص مزایای کالایی شدن پرداخت یارانه جدید صحبت کرد.

بر اساس این گزارش؛ هرچند در هفته های اخیر مقامات مختلف دولتی به طور ضمنی از ادامه پرداخت یارانه نقدی جدید برای مدت نامعلومی خبر داده اند، اما سخنان این دو مقام دولتی احتمال کالایی شدن پرداخت یارانه معیشتی را تقویت کرده است.

طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها پرداخت کالاهای جدید یارانه ای را رد کرد و گفت: پرداخت در تیرماه 100 درصد نقدی خواهد بود و برای ماه های بعد هنوز صحبتی درباره امکان پرداخت یارانه نشده است. کالاها

وی در عین حال از اجرای آزمایشی پرداخت کالاهای یارانه ای در مناطقی مانند ایلام خبر نداشت و افزود: شاید در آینده نحوه پرداخت از نقدی به کالایی تغییر کند، اما چنین برنامه ای در سازمان وجود ندارد. لحظه.” “

از اردیبهشت ماه برنامه اصلاح ارز ترجیحی با هدف تامین اقلام اساسی زندگی مردم در مبلغ 1400 شهریور آغاز شد. اما نتیجه اجرای این برنامه تاکنون افزایش چشمگیر قیمت تمام شده کالاهای ضروری و غیر ضروری بوده است.

در دو ماه گذشته به دلیل نبود زیرساخت های بانکی، دولت یارانه معیشتی را به صورت نقدی واریز کرده است، اما همانطور که در ابتدای این برنامه بیان شد، این یارانه باید به صورت کالایی پرداخت شود.

منبع: تجارت نیوز

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید