پرسپولیس به این ستاره ها حساسیت دارد

پرسپولیس به این ستاره ها حساسیت دارد

در کل باشگاه های ایرانی در جذب بازیکن خارجی بسیار ضعیف هستند و عوامل مختلفی در آن دخیل هستند. پرسپولیس به عنوان پرطرفدارترین تیم ایران و پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر که در فصل گذشته موفق به کسب 3 جام شد، معمولا در خرید بازیکنان خارجی ضعیف است و به جز موارد معدودی، سایر بازیکنان. بازیکنان خارجی در این تیم کیفیت بالایی نداشتند.

وقتی عملکرد بازیکنان خارجی پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر را بررسی می کنیم، متوجه می شویم که این باشگاه به بازیکنان برزیلی حساسیت دارد و هیچ یک از برزیلی هایی که به پرسپولیس آمده بودند کیفیت بالایی نداشتند. آخرین آنها لئاندرو پریرا بود که در نقل و انتقالات زمستانی فصل قبل به پرسپولیس آمد تا جانشین یورگن لوکادیاژ شود که بهترین گلزن این تیم بود. اگرچه تعداد بازی های او برای پرسپولیس در لیگ دو رقمی نشد، اما لوکادیا موفق شد 6 گل برای تیمش به ثمر برساند و تا پایان فصل هیچ یک از مهاجمان پرسپولیس نتوانست به تعداد گل های او برسد.

پریرا که با قراردادی عجیب و گران قیمت به پرسپولیس آمده بود امیدوار بود بتواند جایگزین خوبی برای لوکادیا شود اما اصلا اینطور نبود و این بازیکن نتوانست خود را با شرایط فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس وفق دهد. پریرا برای یک فصل و نیم در پرسپولیس قراردادی یک میلیون و صد هزار دلاری امضا کرد که اصلا لیاقت این پول را نداشت. پریرا در نیم فصل دوم برای چند دیدار در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفت اما آنطور که باید عمل نکرد و شاید نیمکت نشین شد. اگرچه پریرا برای فصل آینده با پرسپولیس قرارداد دارد اما شنیده می شود یحیی گل محمدی علاقه ای به حفظ این بازیکن ندارد و احتمال جدایی پریرا از پرسپولیس زیاد است.

در حالی که پریرا در پرسپولیس انتظارات را برآورده نکرد و در آستانه جدایی است، پرسپولیس در سال های اخیر هر مهاجم برزیلی را خریده است، تبدیل به وحشتناکی شده و از بدترین خریدهای تاریخ لیگ برتر محسوب می شود. . پرسپولیس در سال های اخیر چندین مهاجم خارجی داشت که یکی بدتر از دیگری بود و هر کدام در مقطعی پرسپولیسی ها را طمع کرده بودند. پائولو دی کارمو یکی از آنها بود که با سرمربیگری افشین قطبی به پرسپولیس آمد. دی کارمو موقعیت های عالی گلزنی را از بین می برد.

بعدها مشخص شد که این بازیکن در برزیل نیز پرنده فروش بوده و بعداً فوتبالیست شده است. دی کارمو یک فصل در پرسپولیس بازی کرد و فقط یک بار موفق به گلزنی شد. دیگر مهاجم برزیلی قرمزها تادئو بود که با هدایت حمید درخشان و در اواسط لیگ چهاردهم به پرسپولیس آمد. نکته عجیب تادئو در پرسپولیس مربوط به اضافه وزن شدید این بازیکن و چربی اضافی او بود که کاملا نمایان بود. این بازیکن در اکثر بازی ها نیمکت نشین بود و تنها یک گل پنالتی برای پرسپولیس به ثمر رساند و یکی از ضعیف ترین خارجی هایی بود که به فوتبال ایران آمد.

یکی دیگر از خریدهای ضعیف و عجیب پرسپولیس جونیور براندائو، مهاجم برزیلی لیگ نوزدهم این تیم بود. این بازیکنی که در زمان کالدرون به پرسپولیس آمده بود به سرعت فیکس شد و حتی پیراهن پرطرفدار 7 پرسپولیس را هم به او دادند. سبک بازی او به قدری عجیب بود و آنقدر ضعیف کار می کرد که آدم شک داشت اصلاً فوتبالیست است. بازی های بسیار انتقادی و فوق العاده ضعیف براندائو ذهن هواداران پرسپولیس را به خود مشغول کرده بود و حتی در چند بازی از سوی هواداران پرسپولیس هو شد.

براندائو ضعیف ترین شماره 7 تاریخ پرسپولیس بود که به جز این مهاجمان بسیار ضعیف پرسپولیس در پست های دیگر هم بازیکنان برزیلی داشت. روبرتو سوسا که در جریان روجانیان به پرسپولیس پیوسته بود در اولین بازی مصدوم شد و خیلی زود پرسپولیس را ترک کرد.

تیاگو فراگا و وسلی برزیل دو برزیلی دیگر قرمزها بودند که اولی توانست دو سال در تیم پرسپولیس جایی برای خود پیدا کند و طی دو سال در آن تیم 39 بازی برای پرسپولیس انجام داد و یک هافبک بود. دومی که یک وینگر بود که در چهارده بازی برای پرسپولیس به میدان رفت و تنها دو گل به ثمر رساند، با انتقادات زیادی از سوی پیشکسوتان این باشگاه مواجه شد.

شاید بهترین برزیلی که به پرسپولیس آمد نیلسون جونیور بود. دروازه بانی که در سی و پنج سالگی از لیگ پرتغال به پرسپولیس آمد و خیلی زود دروازه بان اصلی شیرهای سرخ شد. این دروازه بان سه فصل عملکرد خوبی برای پرسپولیس داشت اما دو اشتباه مهلک او در فینال جام حذفی باعث شد جام از دستان پرسپولیس خارج شود. نیلسون سرانجام پس از مشاجره با حمید درخشان از پرسپولیس جدا شد. فرناندو گابریل، هافبک چپ پای برزیلی در لیگ چهاردهم نیز در پرسپولیس حضور داشت اما حضورش در آن تیم چندان دوام نیاورد و با وجود عملکرد نسبتا قابل قبولی که داشت، در لیست مازاد برانکو قرار گرفت و از پرسپولیس جدا شد.

در کل پرسپولیس در خرید بازیکنان خارجی به خصوص برزیلی نمره قبولی نمی گیرد و به نظر می رسد به بازیکنان آن کشور حساسیت دارند. اکثر برزیلی هایی که به پرسپولیس آمدند ضعیف کار کردند و عمرشان در این تیم یک سال بیشتر طول نکشید. با توجه به احتمال بالای جدایی پریرا و دیاباته از پرسپولیس، یحیی گل محمدی و مدیران این تیم قصد دارند دوباره مهاجم خارجی بیاورند. اتفاقی که باعث نگرانی هواداران پرسپولیس خواهد شد و آنها می ترسند مهاجم خارجی بعدی تیمشان هم مثل پریرا یا دیاباته باشد. موضوعی که باشگاه پرسپولیس باید خیلی مراقب آن باشد و با اشتیاق زیاد بازیکن خارجی بخرد تا به جای جذب بازیکنی مثل پریرا، سراغ بازیکنی با کیفیت لوکادیا برود که بتواند به پرسپولیس کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید