پرونده فساد مالی در شرکت بازرگانی دولتی 19 نفر شناسایی و بازداشت شدند

پرونده فساد مالی در شرکت بازرگانی دولتی 19 نفر شناسایی و بازداشت شدند

دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی (ره) از صدور کیفرخواست برای متهم پرونده خرابی بزرگ نظام اقتصادی در موضوع نیازهای عمومی با 19 متهم خبر داد.

محمدرضا جعفری عسل گفت: پس از دریافت گزارش اداره اطلاع رسانی ماهشهر و شکایات واصله از شرکت پشتیبانی امور دام و خدمات بازرگانی دولتی، شرکت حمل و نقل هگبر و شرکت آوای تجارت مبنی بر قاچاق سازمان یافته کالاهای اساسی و مواد اولیه دامی و سایر اتهامات. از جمله جعل اسناد، استفاده از اسناد جعلی، تخلف از قوانین گمرکی، قاچاق سازمان یافته کالاهای اساسی و مواد اولیه دام، اختلاس، ارتشاء، اخلال در عرضه و توزیع مواد غذایی عمومی، تخلف از قوانین حمل و نقل، پولشویی در این پرونده تشکیل شد. دادگاه و تحقیقات مقدماتی آغاز شده است.

بر اساس گزارش قوه قضائیه وی افزود: در این رابطه 19 متهم شناسایی و دستگیر شدند.

جعفر عسل گفت: نظارت بر حسن اجرای حقوق عامه یکی از وظایف قوه قضائیه در سند تحول قضایی است و برخورد قاطع و مجدانه با مفاسد اقتصادی در این زمینه در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد و در این راستا دادسرا نیز رسیدگی می کند. اداره این شهرستان بر فعالیت گمرک و بندر امام نظارت دارد و خمینی (رحمت الله علیه) نظارت مستمر دارد و با متخلفان برخورد قانونی می کند.