پرونده فساد چای حدود ۹ ماه قبل از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی شده بود

وی تصریح کرد: در بحث فساد، تصویر جامعه عمدتاً مبتنی بر ساخت و سازهایی است که دیگران حمل می کنند و پیش روی جامعه می گذارند و اگر نه در بسیاری از موارد، همین همگرایی که در پشت جلسات شورای دولت وجود دارد تا حد زیادی ما را به راه اندازی بسیاری از موارد در حال انجام رسانده است. سامانه های خارج از قانون و تکلیف در وزارت اقتصاد.

وزیر اقتصاد وی بیان کرد: با ساخت این سامانه ها و پوشش حداکثری آنها در راستای هوشمندی اقتصاد از بسیاری از اتفاقات مفسده جلوگیری شده است، ما باید در مقابل یک نهاد دولتی سر تعظیم فرود آورده و بایستیم و همه آنها به نوعی آلوده به فساد یا … بسیار خوشبینانه در همه شهرها و ادارات کشور در معرض فساد قرار گرفتند.

خاندوزی افزود: هر چقدر که امور اقتصاد را به سیستم های هوشمند غیر مرجع و بدون کاغذ کشانده ایم، فرصت فساد را محدود کرده ایم، اما این اتفاقات آن طور که باید شنیده نشده است و ناگهان عده ای بحث جعبه چای را مطرح می کنند.» این فقط جعبه ای است که یک بار باز و بسته شده و چیز جدیدی نیست اما در معرض دید مردم قرار نگرفته است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تورم و مشکلات مردم گفت: ما ناگزیر هستیم به هر سیاستی که باعث کاهش تورم می شود توجه کنیم که به نظر می رسد از سایر متغیرها فوریت بیشتری داشته باشد و در غیر این صورت دولت می داند که با یک کاهش قدرت خرید مردم در سال‌های اخیر، ناچار به هزینه‌های بیشتری برای گروه‌های مختلف از جمله کارگران و کارمندان شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: مجموعه گزینه های غیرتورمی دولت بیش از این نیست، همه اصلاحات مالیاتی و آنچه در یک سال اخیر از نظر بهره وری آغاز شده است، اجازه تصمیم گیری بیشتر را نمی دهد. آزادانه

هندوزی با بیان اینکه در حال مدیریت مودیان پرخطر هستیم، افزود: در این طرح برخی از مودیان به طور کامل عقب نشینی می کنند، امسال فشار را افزایش دادیم در حالی که بیش از 70 درصد مودیان بدون بررسی موارد مالیات پرداخت می کنند، بنابراین تمرکز ما بر آن است. در پرونده های اصلی مالیاتی و این موضوع هر سال جدی تر می شود.