پزشكان: هر كه آمد صحبت كرد، گفت شما مخالف آقا هستید

پزشكان: هر كه آمد صحبت كرد، گفت شما مخالف آقا هستید

نماینده مردم تبریز در شورای اسلامی درباره شکل گیری گفتمان ملی گفت: مشکل اصلی ما این است که اصلا بلد نیستیم با هم صحبت کنیم. در دفتر، دانشگاه یا مجلس و هر جا که دانشجو، استاد دانشگاه یا نماینده مجلس صحبت می کند و طرف نمی تواند جواب بدهد، می گوید آقا، این را نگفته است; اگر هیچ کس کاری با آقا ندارد. وقتی دانشجو یا استاد یا هر شخصی با مشکلی مواجه می شود، فردی که با آن دانشجو یا استاد سروکار دارد، به جای اینکه آن را توجیه علمی کند، می گوید شما مخالف مدیریت هستید.

وی در گفتگو با عصر ایران، مسعود مزکیان افزود: وقتی همه بحث ها به این نتیجه می رسد که نمی توانی جواب بدهی و فرد را وسط بگذاری، نتیجه این می شود که در جامعه می بینیم که همه فشارها و هجمه ها این است که مستقیماً رهبری و رئیس جمهور را هدف گرفته است رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه کار نمی کنند.

و افزود: هر که آمد صحبت کرد گفت با آقای آقا مخالفم یعنی رهبری را مقدم بر مردم می گذاشت در حالی که خیلی از حرف هایی که می زدند ربطی به رهبری نداشت. ناتوانی در پاسخگویی، فقدان دانش و رفتار عاطفی باعث شده است که اکثر مردم از نظر اعتقادی با مشکل مواجه شده باشند.

وی در خصوص اجرای برخی اصلاحات در کشور گفت: اصلاحات به این راحتی انجام نمی شود; اینها باید این علم را داشته باشند، اگر داشتند به اینجا نمی آمدند، بالاخره مردم باید از نظر علمی، کارشناسی و مدیریتی منطق داشته باشند و اگر کسی مخالفی دارد با منطق جواب آنها را بدهیم. بگو ما نداریم، چون مدیریت گفته است، شما اجازه صحبت ندارید.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: دایره داخلی و غیرداخلی ایجاد کرده ایم. به عنوان یک گروه و جناح وقتی مجلس و دولت را یکی می کنیم یعنی بقیه مردم دیگر نمی توانند باشند. وقتی در مورد مردم صحبت می کنیم، منظور افرادی است که با ما هستند. اگر وظیفه دولت خدمت، محبت و برداشتن فشار از دوش همه ساکنان این کشور اعم از ترک، کرد، لری، عرب، عجمی، فارس، چپ و راست، مذهبی و غیر مذهبی است. با هرکسی صحبت کنید، قیمت به آنها فشار زیادی وارد کرده است، مسائل اداری و عدم رتبه و امتیازی که به من می دهند باعث ایجاد مشکل شده است.

این پزشک در خصوص موضوع حکمرانی جدید که از سوی محمدبکر کلیباف مطرح شد، گفت: حکمرانی جدید نظریه درستی است اما با یک فرد توانمند قابل انجام است. اگر آن فرد توانمند را ندارید، می خواهید با چه کسی کار کنید؟ ما افراد توانمند را تحمل نمی کنیم. چرا دیگران را دور می اندازیم؟ چرا به جای ارائه پاسخ، انگ می زنیم؟ اگر می خواهید به عرصه واقعی بیایید، نمی توانید با آنها رقابت کنید زیرا آنها بهتر از این هستند که فقط خودمان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید