پزشکان: باید با دنیا حرف بزنیم و اختلافاتمان را حل کنیم/ اگر حق دارند باید برجام را آتش بزنند و زندگی مردم را رنگی کنند.

پزشکان: باید با دنیا حرف بزنیم و اختلافاتمان را حل کنیم/ اگر حق دارند باید برجام را آتش بزنند و زندگی مردم را رنگی کنند.

روز جدید : مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس به جماران گفت: چند نفر از این برادران پشت تریبون گفتند برجام نیم ساعتی تصویب شد، برجام خیانتکار بود و همه چیز را یاد نگرفتند؛ این برجام را به صورت یکجا درآوردند. اما الان می گویند ما فقط برجام را می خواهیم و چیز دیگری نمی خواهیم. اگر راست می گویند، آتش روشن کنید و سفره مردم را رنگ کنید. البته نباید این کار را بکنند چون مردم با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. زندگی و معیشت مردم هر روز که می گذرد بدتر می شود و این به خاطر نوع نگاه و رفتار ما و تفاوت گفتار و کردارمان است.

نایب رئیس مجلس دهم با تاکید بر اینکه عملکرد مسئولان با آنچه گفته بودند متفاوت است، گفت: فکر می کنم آنها فهمیده اند که باید به حرف قبلی خود برگردند و کارشان را درست انجام می دهند. اما آنها همین را می گویند و متفاوت انجام می دهند. بهتر است بین آنچه مردم می گویند و انجام می دهند صادق باشیم.

امام خمینی(ره) همواره بر مردمی بودن این انقلاب تاکید داشته اند، اما سوال اینجاست که چگونه توانسته مردم را به حمایت از انقلاب اسلامی وادار کند؟

آنچه از امام خمینی(ره) فهمیدم رفتار و کردار ایشان بود. در واقع «من نفس خود را بر مردم تحمیل نکردم، بلکه امام قبل از اینکه به دیگران بیاموزد شروع به تعلیم نفس خود کرد». او با حرف هایی که می زد کاملا در رفتار و گفتار و زندگی اش تاثیر گذاشته بود و بیشتر حرف ها را با کردارش نشان می داد با اینکه می خواست به تنهایی تبلیغ کند و حرف بزند.

در نتیجه وقتی حرفی از دهانش بیرون می آمد احساس می کرد که فرقی بین ایمان و ایمان و رفتار و زندگی خود در کلام خودش نمی بیند و وقتی مردم این صداقت و سادگی را از او می دیدند. با تمام وجود ایمان آوردند و از دستورات او پیروی کردند. به نظر من این بزرگترین چیزی بود که همه را جذب اجرای او کرد.

مسئولان امروز کشور ما چگونه می توانند مردم را از انقلاب حمایت کنند؟

اعمال خود را اصلاح کنید. ما باید بهتر شویم. ما دیگر نمی توانیم با مردم صحبت کنیم و باید آنچه را که می گوییم در عمل نشان دهیم. و در عمل حاضر نمی شویم و فقط صحبت می کنیم. در نتیجه اگر می‌خواهیم انقلاب را حفظ کنیم و ارزش‌های دینی را حفظ کنیم، هرکس می‌خواهد به مردم چیزی بگوید، باید اول از خودش شروع کند و با رفتار حرف بزند نه حرف. یعنی اگر بتوانیم با رفتارمان به مردم پیام بدهیم مردم ما را می پذیرند. ما در رفتارمان متفاوت از حرف هایمان صحبت می کنیم. در نتیجه وقتی مردم رفتار ما را می بینند، سخنان محبت آمیز ما را نمی پذیرند. چون اعمال ما با گفتارمان فرق دارد.

معیشت مردم روز به روز بدتر می شود

امروز مسئولان کشور کارهایی را انجام می دهند که خودشان قبلاً به آن انتقاد داشتند. یکی از این موضوعات مذاکره با کشورهای بزرگ دنیا برای دستیابی یا احیای آن است. نظر شما در این مورد چیست؟

من این را بارها به این آقایان در مجلس گفته ام. چند نفر از این برادران پشت تریبون گفتند برجام نیم ساعتی تصویب شد، برجام خیانتکار بود و اصلا درس نخواند. اما الان می گویند ما فقط برجام را می خواهیم و چیز دیگری نمی خواهیم. اگر راست می گویند، آتش روشن کنید و سفره مردم را رنگ کنید. البته نباید این کار را بکنند چون مردم با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد. زندگی و معیشت مردم هر روز که می گذرد بدتر می شود و این به خاطر نوع نگاه و رفتار ما و تفاوت گفتار و کردارمان است.

ما باید با دنیا صحبت کنیم و اختلافاتمان را حل کنیم

آمریکا روز گذشته اعلام کرد که بخشی از تحریم های خود علیه ایران را لغو می کند. با توجه به این مشکل، آینده برجام را چگونه ارزیابی می کنید؟

فکر می‌کنم آن‌ها می‌دانند که به آنچه قبلا گفته‌اند برمی‌گردند و کار درست را انجام می‌دهند. اما آنها همین را می گویند و متفاوت انجام می دهند. بهتر است بین آنچه مردم می گویند و انجام می دهند صادق باشیم. ما باید با جهان صحبت کنیم و اختلافات خود را حل کنیم. با حفظ عزت و حکمت و مصلحتی که باید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید