پلیس مجوز فعالیت مجدد پارکبان ها را صادر کرد/ «نیروی انتظامی» تعرفه را تعیین کرد!


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839232

در برخی از نقاط تهران، پارکینگ‌ها بازسازی شده‌اند و پلیس اعلام کرده است که شرکت‌های نیروی انتظامی مجوز استفاده از پارکینگ‌ها را خواهند داشت و هزینه پارک خودرو توسط این شرکت‌ها تعیین می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ چندی پیش پارکبانان در نقاطی از تهران فعالیت خود را از سر گرفتند و در ازای پارکینگ از رانندگان پول دریافت کردند. اگرچه پلیس و مسئولان شهری فعالیت پارکبانان را غیرقانونی اعلام کرده و بارها این موضوع را اعلام کرده اند، اما بار دیگر شاهد فعالیت برخی از پارکبان ها هستیم.

به عنوان مثال یکی از مخاطبان خبرگزاری تسنیم در تماس با این خبرگزاری خواستار پیگیری قانونی یا غیرقانونی فعالیت پارکبان هایی شد که ادعا می کنند زیر نظر شرکت های انتظامی فعالیت می کنند. وی به خبرنگار تسنیم گفت: چند روز پیش ماشینم را در محدوده بازار تهران پارک کردم و پارکینگ به سراغم آمد و اعلام کرد که زیر نظر یک شرکت پلیس است و برای پارک خودرو از من 10 هزار تومان درخواست کردند. با اخطارهای متعدد پلیس مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت پارکبان ها، با پلیس 110 تماس گرفتم، حدود هفت الی هشت دقیقه بعد پلیس در محل حاضر شد و با مشاهده شناسنامه پارکبان که قانونی بودن وی را تایید می کرد و مجوز دریافت کرده بود. کرد به وی گفت: پارکبان مذکور مستحق دریافت هزینه پارکینگ است.

سردار حسین رحیمی درباره این موضوع و اینکه آیا فعالیت ناظران پارک از سر گرفته شده و قانونی شده است؟ با رئیس پلیس تهران صحبت کردیم.

وی با تاکید بر اینکه چیزی به نام پارکبان مستقل وجود ندارد، گفت: فعالیت مستقل پارکبان ها کاملا غیرقانونی است اما این مجوز و مجوز به شرکت های نیروی انتظامی برای فعالیت در این بخش داده شده است و پارکبان ها مجاز به فعالیت در این بخش هستند. شکل شرکت‌های مجری قانون. ” سازمان‌های مجری قانون خود مبالغ را تعیین می‌کنند.

فرمانده انتظامی تهران درباره نحوه شناسایی محیط بانان قانونی پارک از پارکبان های غیرمجاز نیز بیان کرد: در صورت نیاز به پارکبان در محل، این ناظران باید از نیروی انتظامی جست و جو شوند. همچنین شرکت های نیروی انتظامی ملزم به پوشیدن لباس هایی هستند که حاوی آرم و نمادهایی است که توسط پلیس به آنها اعلام شده است و نام و نام شرکت باید روی دست یکی از افراد درج شود.

وی گفت: در صورتی که پارکبان شرایط لازم را نداشته باشد، شهروندان با 110 تماس بگیرند و ما این نگهبانان غیرمجاز را به پارک بازگردانیم.

انتهای پیام/ +

دیدگاهتان را بنویسید