پلیس وسیله امنیت خاطر و آرامش مردم در جامعه است

امام جمعه اصفهان :

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان پلیس را وسیله امنیت و آرامش جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: مردم باید زمانی که به پلیس مراجعه می کنند احساس امنیت خاطر داشته باشند و پلیس هم با آنها مانند برادر رفتار کرده و آنان را راهنمایی می کنند.


به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار سردار حمید علینقیان پور، فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کلامی از امیرمؤمنان(ع) پیرامون اهمیت جایگاه نیروهای مسلح در نظام اسلامی اظهار داشت: امیرمومنان(ع) در نامه خود به مالک اشتر ویژگی های نیروهای مسلح را برشمرده و می فرمایند:« الجنود باذن الله حُصُونُ الرَّعیَّةِ وَ زَینُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّینِ.»

وی با بیان اینکه  امیرمومنان(ع) در این نامه نیروهای مسلح را به اذن خداوند دژ مردم، زینت زمامداران و مایه عزت دین عنوان کردند افزود: مسلم است که اگر نیروهای مسلح در جامعه باشند مردم احساس می کنند در قلعه مستحکمی قرار دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه پلیس را وسیله امنیت و آرامش جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: مردم باید زمانی که به پلیس مراجعه می کنند احساس امنیت خاطر داشته باشند و پلیس هم با آنها مانند برادر رفتار کرده و آنان را راهنمایی می کنند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر مدارا کردن با مردم و رعایت ادب و احترام نسبت به ارباب رجوع تصریح کرد: گاهی فکر می کنیم اگر فردی جرمی مرتکب شده باید مورد ناسزا قرار گیرد، در حالی که حتی متهم هم در نهایت بشر است و مامور پلیس نباید نسبت به او با خشونت رفتار کند.

وی اضافه کرد: پیامبر اعظم(ص) تعبیری دارد که بسیار مهم است و می فرمایند: « بعثت علی المدارات کما بعثت علی الرساله»، یعنی من برای مدارای با مردم مبعوث شدم هم چنان که برای رسالت مبعوث گردیده ام ، لذا باید با مردم مدارا کرد.

آیت الله طباطبایی نژاد پرهیز از زورگویی و رعایت مدارا با مردم را مهم عنوان کرد و ادامه داد: سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز این است، لذا نباید افراد را از دین و حکومت دور کنیم، به طوری که آنها از این مسائل دست بکشند.

وی همچنین وجود برخی قوانین ناقص و ناکارآمد در زمینه قاچاق کالا و بی توجهی به سرمنشأهای اصلی قاچاق را نامناسب بیان کرد و افزود: برخی قوانین وجود دارد که حتی با اسلام مطابقت ندارند.

 

صدور 73 هزار گذرنامه زیارتی در سال جاری

سردار علینقیان پور هم  در این دیدار فرماندهی انتظامی پیش از سخنان نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این فرماندهی در 6 ماهه اول سال جاری را  ارائه کرد و اظهار داشت: در مراسم اربعین با توجه به گسترش درخواست ها برای صدور گذرنامه، 280 هزار گذرنامه عادی و 73 هزار گذرنامه زیارتی صادر شد.

وی همچنین از تماس 40 هزار نفر با پلیس فتا و ارائه  مشاوره به آنان خبر داد و افزود: طی نیمه نخست سال جاریدر حوزه پلیس مبارزه با مواد مخدر  بیش از 13 تُن انواع مواد مخدر و در حوزه پلیس امنیت اقتصادی  8 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده است.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید