پناهیان: هیئت نمونه کوچکی از الگوی مدیریت استانی است

پناهیان: هیئت نمونه کوچکی از الگوی مدیریت استانی است

روهر نه حجت الاسلام علیرضا پناهیان با بیان اینکه هیئت نمونه کوچکی از الگوی ولایتمداری است که در تمدن بزرگ اسلامی خواهید دید، گفت: این الگویی است که بسیاری از هیئت ها و حتی مسئولان آن را جدی نگرفته اند.

حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در نهمین قسمت از فصل چهارم برنامه روایت هیئت که جمعه گذشته 27 اسفندماه به صورت زنده از شبکه افق پخش شد، گفت: امام زمان (عج) دارای نظام و نظام حکومت داری جهانی است. . اهل بیت(ع) برای نحوه اداره جامعه برنامه دارند. برخی به امیرالمومنین علیه السلام گفته اند که شما ساده و کاردان هستید، نمی توانید کنترل و مدیریت داشته باشید. مردم برای ظهور باید به روش و الگوی حکومت اهل بیت(ع) ایمان داشته باشند. احیای الگوی حکومت داری اهل بیت(ع) یک موضوع ایدئولوژیک نیست، بلکه یک موضوع اجتماعی، مدیریتی و چالش برانگیز در الگوی حکمرانی جامعه است.

هیئت نمونه کوچکی از الگوی مدیریت استانی است

پناهیان ادامه داد: اخیراً در 20 دی ماه، رهبر معظم انقلاب به هیئت دولت فرمودند که برای میزان مشارکت مردم در تصمیم گیری، نظارت و کارهایی که دولت به آنها محول شده است، الگویی ترسیم کنید. این بحث اخلاق و ایمان نیست.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه این هیئت نمونه کوچکی از الگوی ولایتمداری است که در تمدن بزرگ اسلامی خواهید دید، افزود: این الگویی است که بسیاری از هیئت ها آن را جدی نگرفته اند و بسیاری از مسئولان آن را بی برنامه می دانند. “و آنها یک ایده حداقلی و معنوی از آن دارند. الگوی حکومت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) الگوی حکومت امام زمان (عج) است ولی چون فهمیده نمی شود ظاهر نمی شوند.

معنی اصلی تابلو چیست؟

وی بیان کرد: معنای اصلی هیئت این است که اعضای آن گروهی را برای حل مشکلات یکدیگر تشکیل دهند. هیئت مدیره از نظر دموکراتیک پاسخگو نیست، اعضای هیئت مدیره محبوب ترین کارمندانی هستند که با رای گیری انتخاب نمی شوند. با توجه به ارتباطات گسترده بین اعضای هیئت مدیره، فردی که قوی تر است خود به خود بلند می شود. نظارت عمومی در هیئت مدیره مهمتر از هر قانونی عمل می کند.

پناهیان گفت: هیچ قانونی برای اربعین و هیئت وجود ندارد و بسیاری از متدینین معتقد نیستند که الگوی اربعین و هیئت به نوعی الگوی حاکمیتی است. با تمام این کارها، تنها توصیه ای که به دولت داشتند این بود که مشارکت مردم را افزایش دهند و کار را به خودشان بسپارند و الگوهایی برای نظارت و مشارکت مردم استخراج کنند.

برای هیأت ها معروف ترین کار، تشکیل هیئت است

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اصطلاح بر روی قرآن همان امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: هنگام جمع آوری هیئت، افراد محور اهل بیت(ع) ارتباط عمیقی با هم دارند. با همدیگر. برای هیأت‌ها، فرماندهی معلوم یعنی نگه داشتن هیئت تا زمانی که کسی به آنها دستور ندهد. امام حسین (ع) در شب عاشورا موضوع را از رفقای خود گرفت و آنها نافرمانی کردند زیرا ماندن با امام حسین (ع) و ترک امام منکر برایشان معلوم بود و فهمیدند که باید امام حسین (ع) را یاری کنند. .

وی افزود: برخی تصور می کنند آنچه معلوم است به معنای اطاعت از امام است در حالی که صرفاً اطاعت نیست و به دلیل اینکه عده ای اطاعت می کنند، بلکه احیای فرمان امام، شناخت حرکت جمعی برای حمایت از امام است که قابل مشاهده است. از همه اعضای هیئت.”

پناهیان با اشاره به اینکه الگوی این هیئت در تضاد با بوروکراسی است، گفت: بسیج مردمی نرم افزار انقلابی بود که بزرگترین تروریست تاریخی جهان را نابود کرد و سوریه را تا جایی نجات داد که کشورهای دیگر از دیدن او احساس قدرت کردند. نرم افزار بسیج غیرنظامی توسط هیئتی که بزرگترین جنگ را در جبهه انجام می دهد گرفته شده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آنها مخالف هیئت مافیایی هستند، گفت: امروز آمریکا توسط مافیا اداره می شود و ما با آنها مخالفیم.

دیدگاهتان را بنویسید