پیاده روی اربعین به نمادی مذهبی و حرکتی عظیم تبدیل شده است


ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: 1401/06/18
کد خبر: 1896149

میرمهدی گفت: امروز راهپیمایی اربعین به نماد دینی و حرکتی عظیم تبدیل شده و به سمت گسترش مذهب تشیع و مکتب اباعبدالله الحسین (علیه السلام) حرکت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام میرمهدی کارشناس امور فرهنگی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب ضمن تسلیت اربعین حسینی (ع) گفت: امام حسن اصغری (ع) فرمودند: مؤمن پنج نشانه دارد: انجام 50 رکعت. آهان نماز (عموماً نمازهای واجب و مستحب)، انجام عبادت اربعین، انگشتر عقیق در حالی که دست را صاف می کند، پیشانی را در سجده روی زمین می گذارد و می گوید: «بسم الله الرحمن الرحیم». (در نماز).

وی گفت: علمای قدیم این فتوا را می دانند که هرکس حداقل یک بار در عمر خود به زیارت امام حسین (ع) به حج زیارت کند.

میرمهدی افزود: زیارت اربعین به دستور مردم مقدس بوده و یکی از زیارت های مهم محسوب می شود و هرکس توانایی دارد از این زیارت خارج نشود.

این کارشناس مذهبی گفت: زیارت پیاده حرکت امام حسین(ع) را ترویج می کند و جزء شعائر محسوب می شود و با این حرکت اهمیت زیارت امام حسین(ع) را به تمام دنیا اعلام می کنند. در روایتی آمده است که هر کس برای زیارت حضرت ابا عبدالله (ع) پیاده روی کند در هر قدم ثواب حاج مقبول را می گیرد.

وی گفت: امروز پیاده روی اربعین به یک نماد دینی و حرکتی عظیم تبدیل شده و به سمت گسترش مذهب تشیع و مکتب اباعبدالله الحسین (ع) حرکت می کند. انشاالله با این حرکت جمعی زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید