پیاده روی اربعین حسینی یک رویداد تمدنی است


ساعت: 11:45
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896324

حجت الاسلام آجرلو راهپیمایی اربعین حسینی را تمدن ساز عنوان کرد و گفت: امروز پیاده روی اربعین به یک رزمایش جهانی برای ترویج فرهنگ و مکتب حسینی تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سعید آجرلو کارشناس فرهنگی و مذهبی در گفتگو با دیار آفتاب; وی با اشاره به اهمیت پیاده روی در روز اربعین گفت: در روایتی از امام صادق (علیه السلام) نشانه مؤمن پنج چیز است که یکی از آنها عبادت اربعین و عبادت امام حسین (علیه السلام) است. در کربلا در روز اربعین عظمت و ثواب بسیار است یکی از آنها این است که یک قدم در این راه ملکوتی برابر با یک حج است و از این رو زیارت اربعین حسینی معنای بسیار خاصی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تولی و طبری ملزم به حضور در زیارت اربعین هستند و در این مسیر نورانی باید محبت و عشق و ارادتی که به اهل بیت علیهم السلام داریم بیشتر شود و بغض ما نسبت به اهل بیت علیهم السلام بیشتر شود. حضرت فرمود: بیت (علیه السلام) باید زیاد شود. : پیاده روی باشکوه زائران و عاشقان حسینی در اربعین حسینی مظهر ظهور است و این زیارت جدای از برکات و خیرات فراوان، سفری تربیتی و انسان ساز است و باید از این فرصت بسیار ارزشمند به خوبی استفاده کرد.

آجرلو با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی یک رویداد تمدن سازی است، افزود: امروز به یک رزمایش جهانی برای ترویج فرهنگ و مکتب حسینی تبدیل شده است و این مراسم بزرگترین گردهمایی عاشقان و شیفتگان حسینی است که آنها را به دلایلی دور هم جمع می کند. آورده شده

وی ادامه داد: اربعین حسینی فرصت ارزشمندی برای تقویت و ترویج ارزش های دینی و انقلابی و تلاش برای خنثی سازی توطئه های دشمنان در جنگ شناختی است و رسانه ها در این راستا وظیفه خطیری دارند که فرهنگ اربعین حسینی را نهادینه کنند. .

این کارشناس فرهنگی و مذهبی با اشاره به حضور کودکان در پیاده روی اربعین و لزوم توجه ویژه بهداشتی و فرهنگی به والدین خاطرنشان کرد: خانواده های شرکت کننده در سفر اربعین حسینی به همراه فرزندان خود علاوه بر رعایت توصیه های بهداشتی برای به امور معنوی و رویدادهای فرهنگی توجه کنید تا طولانی بودن مسیر پیاده روی و مشکلات دیگر موجب خستگی کودکان و نوجوانان نشود.

وی خاطرنشان کرد: فراگیری والاترین مظهر عشق و ارادت به مکتب سیدالشهدا(ع) مهمترین پیامی است که والدین باید برای فرزندان خود در نظر داشته باشند و اربعین حسینی بهترین فرصت برای تحقق جهاد است. تبیین مکتب نجات بخش حسینی و البته باید با اقدامات ابتکاری و خلاقانه همراه باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید