پیروزی انقلاب اسلامی مسیر استقرار غدیر مهدوی را رقم زد


ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: 24.04.1401
کد خبر: 1883313

خوجت الاسلام رحیم آبادی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی زمینه ساز برپایی غدیر مهدوی شد و در روایات و سخنان ائمه انقلاب تصریح شده است که قله غدیر مهدوی است و فاصله از آن به ما بستگی دارد. تلاش ها.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی در خطبه های نماز جمعه امروز بیرجند گفت: مسئله غدیر بزرگترین اقدام پیامبر اکرم (ص) پس از استقرار حکومت اسلامی و در آیه شریفه است. در تبليغ آمده است: يا رسول اللّه ما را نازل كن، تو پروردگار مني و آنچه را انجام مي دهي، پس رسالت توست. ای پیامبر آنچه را که از جانب پروردگارت بر تو نازل شده است برسان و اگر این پیام را نرسانی، رسالتت را کامل نرسانده ای و خداوند تو را از شر افراد بدخواه حفظ می کند».

با بیان اینکه امر غدیر فقط مربوط به امامت حضرت علی (ع) نیست، بلکه غدیر، حاکمیت ولی خدا را تثبیت می کند و حاکمیت امام معصوم (ع) را بعد از پیامبر (ص) برای عموم به ارمغان می آورد. : حکومت اسلامی دارای دو رکن رهبر الهی و مردم است و همه راویان این جریان بزرگ و مهم هستند.

وی ادامه داد: اگر امام زمامدار شود، برکاتش قابل شمارش نیست و در آیه اکمال دین، پس از یادآوری ناامیدی کافران از شکست دین اسلام، تصریح شده است که دین خواهد شد. تکمیل شد و خداوند از اسلام به عنوان دین مردم راضی است.

حجت الاسلام رحیم آبادی با بیان اینکه سیطره و حاکمیت خداوند تنها دستور انحصاری برای کاهش شر دشمنان ملت ها است، تصریح می کند: غدیر در روز هجدهم ذی الحجه سال دهم به عنوان عید الاخبار رخ داد. هجری، اما بعد از پیامبر اکرم (ص) حتی یک روز هم دوام نیاورد، به طوری که شرایط بشر به گونه ای شد که بیش از 1400 سال نتوانست زندگی دنیا و آخرت خود را بسازد.

امام جماعت موقت بیرجند ادامه داد: امام هادی (ع) در زیارت مسجد اعظم وظیفه ما را نسبت به حاکم اسلامی بیان کردند و حتماً باید قبل از قرائت این زیارت را مطالعه کنیم.

وی با بیان اینکه شناخت علم حاکمیت و حاکمیت الهی که همه را در بر می گیرد، کار کسی نیست، بلکه باید ویژگی های بصیر، دشمن، علم جاری، دشمن متخاصم و صبور را داشت، گفت: قسم به پیروزی انقلاب اسلامی مسیری است که برپایی غدیر مهدوی را رقم می زند و در روایات و سخنان ائمه انقلاب تصریح شده است که اوج آن غدیر مهدوی است و دوری از آن به تلاش ما بستگی دارد.

حجت الاسلام رحیم آبادی تصریح کرد: حاکمیت اسلامی همه چیز را در خود دارد و انقلاب اسلامی آنقدر تلاش کرده که دشمنان سرسخت و متخاصم ما را مجبور به تشخیص در مکان های بین المللی خود کرده است و شکر این نعمت بزرگ این است که اقدامات به ما اطلاع دهید. انقلاب و حاکمیت اسلامی چه کرده اند.

امام جماعت بیرجند با اشاره به اینکه امروز مانند ناصر باید برای روشنگری مردم تلاش کنیم، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند نگذارید جنگ روانی بر مردم تأثیر بگذارد، باید آبروی دشمن را ببرید.

وی به دستاوردهای زیرساختی و علمی نظام جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی اشاره کرد و گفت: بالاترین ستایش حکمرانی اسلامی است و بزرگترین منفی تضعیف این جریان است.

حجت الاسلام رحیم آبادی در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: امام علی (ع) می فرماید: «همه کارهای خیر حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره آب است. «به زمینه دریای پهناور آبی است» و امروز رهبر کبیر انقلاب جهاد را واجب می دانند و همه باید در این مسیر تلاش کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه دشمن در جریان پیشرفت انقلاب اسلامی ضربات جبران ناپذیری به ما وارد کرده که مهمترین موضوع بی حجابی، عفاف و بی قیدی است، افزود: باید به همه ما هشدار داد. مقابله با بی حجابی و بی حجابی زبان را در دستور کار قرار دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید