پیروزی روسیه پیامدهای جدی برای ناتو خواهد داشت


ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916435

دبیرکل ناتو گفت: ما شاهد هستیم که روسیه در تلاش است تا برای آرام کردن و بازسازی نیروهای خود، اقدامات نظامی خود را برای مدت کوتاهی متوقف کند. پیروزی روسیه پیامدهای جدی برای ناتو خواهد داشت و آن را آسیب پذیرتر می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اعلام کرد که هنوز شرایط برای از سرگیری مذاکرات بین کیف و مسکو فراهم نشده است و دلیل این امر عدم آمادگی روسیه برای گفتگو و حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین است.

دبیرکل ناتو گفت: نه من و نه اتحادیه اروپا تصمیم نمی گیریم. اوکراینی ها باید خودشان تصمیم بگیرند که چه زمانی زمان مناسب برای مذاکره با روسیه است.

استولتنبرگ درباره وضعیت میدانی اوکراین گفت: در حال بررسی ارسال سلاح های جدید به اوکراین هستیم. ما باید برای یک رابطه دشوار طولانی مدت با روسیه آماده باشیم. این بدان معناست که ما باید روی قابلیت های نظامی خود سرمایه گذاری کنیم و بازدارندگی جمعی ناتو را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: آنچه ما شاهد آن هستیم این است که روسیه تلاش می کند تا برای مدت کوتاهی اقدام نظامی خود را متوقف کند تا آرام شود و نیروهای خود را تجدید کند و سپس در بهار سال آینده یک حمله بزرگ را آغاز کند. پیروزی روسیه پیامدهای جدی برای ناتو خواهد داشت و آن را آسیب پذیرتر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید