پیشرفت 43 درصدی در طرح کلی منطقه آزاد کردستان


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914763

بی تا از پیشرفت 43 درصدی طرح جامع منطقه آزاد کردستان خبر داد و گفت: طرح جامع به عنوان محور برنامه ریزی و توسعه منطقه از بدو تاسیس سازمان منطقه آزاد کردستان در اولویت و توجه ویژه قرار گرفته است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی، حمیدرضا بی تا با اشاره به پیگیری های استاندار در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان، اظهار کرد: اساسنامه منطقه آزاد تجاری صنعتی کردستان به شورای نگهبان ارجاع شد و پس از آن دبیرخانه با بررسی کاستی های جزئی آن را برای معاون اول رئیس جمهور ارسال و اصلاح شد.

وی از پیشرفت 43 درصدی طرح جامع منطقه آزاد کردستان خبر داد و افزود: طرح جامع به عنوان محور برنامه ریزی و توسعه منطقه از بدو تاسیس سازمان منطقه آزاد کردستان در اولویت و توجه ویژه قرار گرفته است. .

مدیرعامل منطقه آزاد بانه مریوان ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری 2400 میلیارد ریال به منطقه آزاد کردستان اختصاص یافت که 800 میلیارد ریال آن مربوط به امسال است و برای توسعه زیرساخت های منطقه اعتباری بالغ بر 17 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. ریال توزیع شده است.

وی وسعت منطقه آزاد تجاری کردستان را 5 هزار و 500 هکتار اعلام کرد و گفت: 2 هزار هکتار در بانه و 3 هزار و 500 هکتار در مریوان است. بی تا با اشاره به اینکه سال گذشته 20 درصد از صادرات ناخالص ملی به عراق بوده است، افزود: روند ترانزیتی عراق در اقلیم کردستان عراق خلاصه می شود و پایانه باشماق مریوان مورد توجه جدی این منطقه است و عراق دومین کشور است. بعد از چین بازاری برای محصولات ایرانی وجود دارد.

بیتا با اشاره به اینکه طرح سرمایه گذاری 3.7 میلیارد تومانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است، گفت: این سرمایه گذاران ظرفیت خوبی در حوزه صادرات، اشتغال و صنایع تبدیلی در منطقه خواهند داشت.

مدیرعامل منطقه آزاد کردستان با اشاره به اینکه منطقه ویژه صنعتی در منطقه پیشران واقع شده است، افزود: منطقه مریوان نیز با گنجاندن پایانه باشماق نقش ویژه ای در توسعه اقتصادی و صادرات کشور خواهد داشت.

وی توسعه مرکزیت ترانزیتی را حیاتی دانست و افزود: در صورت عملیاتی شدن اتصال محور شمال غرب به جنوب غرب، راه اندازی محور ریلی و مسیر دسترسی سقز به بانه، کردستان یکی از استان های ممتاز کشور محسوب می شود. کشور.

بیتا تصریح کرد: تشکیل هیات مدیره و اشخاص حقوقی برای جذب اعتبارات و کلیه عملیات اجرایی ضروری است.

به گفته مدیرعامل منطقه آزاد بانه مریوان، پس از تشکیل هیات مدیره و چارت سازمانی، ظرفیت و پتانسیل در چارچوب برنامه و ساختار کلی عملیاتی سازمان شکل می گیرد.

وی تاکید کرد: انتخاب و جذب نیروی انسانی تنها در بین افراد توانمند، نخبه و دانشگاهی استان است و این امر موجب رضایت نخبگان و بهره مندی از ظرفیت بالای اجتماعی منطقه می شود.

بیتا در خصوص نحوه انتخاب و جذب نیروی انسانی گفت: جذب نیروی انسانی جدید منوط به تصویب اساسنامه و تشکیل هیات مدیره و در نهایت تعیین سازوکار شفاف و قابل کنترل پس از اطلاعات کافی است.

باید بگویم؛ در حال حاضر سه دفتر در بانه، مریوان و سنندج دایر و در حال خدمت رسانی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید