پیشنهادی برای استقلال؟ از ابتدا قصد داشتم به پرسپولیس بیایم

پیشنهادی برای استقلال؟  از ابتدا قصد داشتم به پرسپولیس بیایم

سعید صادقی هافبک خلاق تیم فوتبال پرسپولیس شاهماهی در فصل نقل و انتقالات تابستانی و قبل از شروع فصل حضور داشت. او تا کنون یک فصل پرفراز و نشیب را با پرسپولیس پشت سر گذاشته و در آستانه قهرمانی در لیگ است. گفتگوی او با ایلانا را می خوانید:

از روزی که به پرسپولیس آمدی تا امروز حرفی نزدی. از کجا شروع کنیم؟

من دوست ندارم زیاد حرف بزنم یا بهتر بگویم اصلا دوست ندارم حرف بزنم. وظیفه من به عنوان یک فوتبالیست تمرین و عملکرد موفق در مسابقات است. بیا داخل زمین حرف بزنیم یک روز شما خوب هستید و یک روز بد. اما در پایان روز، به عنوان یک بازیکن فوتبال، تمام تلاش خود را بکنید. وقتی پیراهن تیمی مثل پرسپولیس را می پوشی، کار سخت تر می شود و باید خیلی بهتر از آن چیزی که همه انتظار دارند، باشی. من به طور کلی تمرین و مسابقه را به هر چیزی ترجیح می دهم و زمان زیادی برای مصاحبه و گفتگو وجود دارد. خدای نکرده آخر فصل.

در نقل و انتقالات سر و صدای زیادی داشتید و تا آخرین لحظه بحث های زیادی در مورد شما وجود داشت.

چیزی از من دیدی؟ آیا همانطور که شما گفتید خرید کردم؟ با مدیران باشگاه پرسپولیس صحبت کردم و سپس از تعطیلات پایان فصلم استفاده کردم تا با انرژی و شرایط مناسب کارم را شروع کنم. همانطور که گفتم، من علاقه ای به مصاحبه ندارم و بسیاری از آن به این خلاصه می شود. وقتی چیزی نگفتم، شاهد کلی بحث و شکل گیری مسائل بودم، چه برسد به اینکه بخواهم چیزی بگویم. من محترمانه از باشگاه پرسپولیس خواستم که به من فرصت استراحت بدهد و بعد جلسه را پیگیری کنم و دیدید که وقتی از تعطیلات برگشتم در باشگاه حاضر شدم. همه چیز همینطور بود و الان همه دارند همه چیز را می گویند.

پس قطعا با پرسپولیس کار کردی؟

من الان کجا هستم آیا نباید این بحث را تمام کنیم؟ الان در پرسپولیس هستم و از ثانیه اول کارم را برای موفقیت در این تیم پرافتخار و بزرگ شروع کردم و امیدوارم این فصل پایان خوبی داشته باشد.

پس بیایید در مورد دربی صحبت کنیم. یکی از کامل ترین و برنامه ریزی شده ترین بازی های شما را دیدیم.

همه چیز به این مسابقه بستگی داشت. باید پیروز می شدیم تا در لیگ بمانیم و برای قهرمانی بجنگیم. همه یا هیچ. ما نمی خواستیم فصل را اینگونه به پایان برسانیم. خودمان را شایسته قهرمانی می دانستیم و باید آن را ثابت می کردیم. کاری به آن روزهای فصل که فاصله کم می شود ندارم. اما برتری قاطع خود را با اختلاف امتیازی که از قبل ایجاد کرده بودیم نشان دادیم. بدین ترتیب شرایط به وجود آمد که این اختلاف کاهش یافت و در نهایت به ضرر ما شد. با این حال چهار بازی باقی مانده بود که یکی از آنها مقابل استقلال به عنوان رقیب مستقیم ما بود. ما نمی توانستیم به نتیجه دیگری فکر کنیم. ما در هر ثانیه از بازی به پیروزی فکر می کردیم و به دنبال آن هدف بودیم. سخت بود و حریف آن گل را داشت و تیم بسیار باکیفیتی بود. این برد مهم است چون حریف ما استقلال بود. برای بازی آنها در شرایط عادی، البته شرایط عادی برای این بازی وجود ندارد، مهم است که حالا که باید برای قهرمانی می جنگیدیم، چه باید گفت.

در نهایت یک پیروزی بزرگ و ارزشمند به دست آورد.

خیلی سخت بود. مسابقه بسیار هیجان انگیز بود و هر دو تیم شانس مساوی داشتند و ما بهترین شانس را داشتیم و نتیجه را گرفتیم. باید از هواداران تیم هم تشکر کنم که با حضور در ورزشگاه و دیگر فضاهای تیم بهترین های خود را نشان دادند. جو کاملا آماده تمرکز و اتحاد برای این نتیجه بود و کادر فنی هم بهترین تدابیر را در نظر گرفته بود و آنالیز فوق العاده ای از حریف انجام دادیم. من برای این برد خوشحالم و امیدوارم در پایان به اتفاق خوبی منجر شود.

ملوان با توقف سپاهان معادلات جدول را به نفع شما رقم زد.

منتظر فرصت بودیم. می دانستیم که این فرصت را به دست خواهیم آورد. ما در تمرین دیروز گفتیم که باید هر سه بازی را ببریم و کاری به تیم های دیگر نداشته باشیم. همچنین باید از بازی شجاعانه و شجاع ملوان تشکر کرد. ما قهرمانی فوق العاده ای داریم و می توانید آن را در نتایج تیم ها مقابل یکدیگر ببینید. تیم‌های مدعی در برابر تیم‌هایی که تصورش را هم نمی‌کردند امتیازات را از دست دادند و در نهایت سه هفته داغ و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسید. حالا همه چیز دست ماست. بیایید در سه بازی باقیمانده مقابل رقبای محترممان نتیجه بگیریم و در نهایت در این ماراتن پیروز شویم. سخت است، اما لذت بخش و قابل انجام است. زیرا ما این هدف را دنبال می کنیم و برای آن تلاش خواهیم کرد.

شما فرصت خوبی برای گلزنی مقابل استقلال داشتید اما ناکام ماندید و سید حسینی آن را مهار کرد. با این حال بعد از انتقال به پرسپولیس و بحث های انتقادی که از سوی حریف نسبت به شما شکل گرفت، انگیزه زیادی علیه آنها داشتید.

من کاری به این حرف ها ندارم و به آن ها توجه نمی کنم. اکنون با افتخار پیراهن پرسپولیس را در اختیار دارم و وظیفه خودم است که با احساس مسئولیت بالا بهترین عملکردم را ارائه دهم. قهرمانی بزرگ قطعا هدف همه ماست و انتظار داریم بتوانیم با بیشترین انگیزه و قدرت هواداران خود را راضی کنیم.

شما هم در جام حذفی و هم در لیگ یک بازی با گل گهر به عنوان تیم سابق خود دارید. کار را چگونه ارزیابی می کنید؟

هم گل گهر و هم دو حریف دیگر ما سخت و حساس خواهند بود. تمرکز ما روی کار خودمان است. ما به چیزی جز نتیجه مطلوب در این مسابقات فکر نمی کنیم. باید بتوانیم در لیگ برتر به 9 امتیاز برسیم. 9 امتیاز تا قهرمانی فاصله داریم و همیشه زیر لب این کار را تکرار می کنیم. نتیجه یک فصل تلاش اکنون به 3 بازی بستگی دارد. فصل پرماجرا داشتیم. روزهای سخت و عجیب. همه چیز را با خودمان مرور می کنیم و می گوییم اینجا جایی نیست که بخواهیم بمانیم. پس با حمایت هواداران، مدیریت، تدابیر کادرفنی و تلاش بازیکنان باید به آن 9 امتیاز برسیم. دیگر لازم نیست کار را با «اما»، «اگرها» و نگرانی دنبال کنیم. جدول باز هم به نفع ما بود و نتیجه ایمانی بود که به آینده داشتیم و برایش زحمت کشیدیم. ما با بالاترین انگیزه و قدرت می جنگیم.

دیدگاهتان را بنویسید