پیشنهاد استفاده از پهپاد برای حفاظت از مرز ایران و عراق/ درخواست ایران برای تشکیل جلسه برای مبارزه با قاچاق اسلحه


ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856221

این موضوع در نشست مشترک فرماندهان مرزی ایران و عراق مطرح شد.

فرمانده مرزبانی کشور از آمادگی ایران برای استفاده از ظرفیت پهپادها برای کنترل مرز مشترک ایران و عراق خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پایگاه اطلاع رسانی مرزی فراجا، سردار احمدعلی گودرزی در نشست مرزی فرماندهان پلیس مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق با اشاره به وضعیت مرزی دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران و عراق بالاترین سطح ممکن را در سال های گذشته داشته اند.

وی افزود: روابط بین کلانتری های مرزی دو کشور در یک سال گذشته از نظر کمی و کیفی افزایش یافته است و هماهنگی و ارتباط نزدیک در مرزهای طولانی ایران و عراق وجود دارد. پیشنهاد می شود جلسه دیگری در مرداد ماه برای تسهیل قاچاق زائران برگزار شود.

فرمانده مرزبانی فرج با اشاره به موانع فرهنگی دو کشور به ویژه از نظر تعلق به ائمه اطهار (ع) گفت: اربعین امام حسین (ع) انقلابی مردمی برای عدالت خواهی بود که در دنیا کم نظیر است. فرماندهان مرزبانی ایلام، کرمانشاه، خوزستان به همراه پلیس مرزی شلمچه، چزابه، مهران، سومار، خسروی و کسرشیرین. تشکیل این دیدارها بین نیروهای ایرانی و عراقی موجب خرسندی هر دو ملت و تسهیل در رفت و آمد زائران می شود که این خود نوعی توفیق الهی است و دشمنان از این دیدارهای صمیمانه و برادرانه بسیار نگران هستند.

حضور چهار تا پنج میلیون نفر در حرم را تخمین بزنید

گودرزی با اشاره به نشست مشترک وزرای کشور ایران و عراق گفت: در نشست اخیر وزیر کشور عراق قول لغو روادید روزانه 2000 نفر را داد.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: برآورد می شود در دهه 40 بین چهار تا پنج میلیون نفر از ایران و کشورهای مسلمان به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند که این امر مستلزم هماهنگی و هم افزایی بیشتر مرزبانان است.

وی خواستار تشدید کنترل مرزها برای افزایش امنیت، فعال سازی شبانه روزی مرزها و باز شدن مرز خسروی برای کاهش تردد زائران از مرز مهران شد.

تمایل در مرز ایران برای استفاده از پهپاد برای کنترل مرز ایران و عراق

گودرزی همچنین خواستار ارتباط به عنوان کلانتری مرزی یا معاون کلانتری در دهه 40 شد و گفت: مرزبانان ایران آماده استفاده از ظرفیت پهپاد برای کنترل مرزهای دو کشور هستند و اطلاعات مربوطه بین مرزبانان دو کشور رد و بدل خواهد شد. “.

فرمانده مرزبانی فراجا با بیان اینکه نیاز به تسهیل در تردد خودروهای سرمایه ای در مرز مهران است، گفت: امدادرسانی از نظر وسایل نقلیه و کمک زائران بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه ایران قربانی تروریسم و ​​مواد مخدر در جهان است، افزود: جمهوری اسلامی ایران تاکنون بیش از 4 هزار شهید در این زمینه تقدیم کرده است.

مرزبانان ایران خواستار برگزاری نشست مشترک برای مبارزه با قاچاق اسلحه هستند

گودرزی همچنین خواستار برگزاری جلسات مشترک مرزی در مرز شلمچه، آبادان و اقلیم کردستان برای مبارزه با قاچاق اسلحه شد.

سرلشکر حمید عبدالله ابراهیم فرمانده مرزبانی جمهوری عراق نیز در این دیدار گفت: تجمع میلیونی نمازگزار در ایام اربعین بی نظیر است و طبق تجربه سال های گذشته مراسم بزرگ اربعین امسال بهتر خواهد بود. .

فرمانده مرزبانی عراق ادامه داد: هیئت مشترکی در عراق تشکیل شده و از مسئولان استان های محل تردد زائران برای تسهیل و رفع مشکلات پیش روی اربعین به این موضوع درخواست می شود.

سرلشکر حامد عبدالله تاکید کرد: با توجه به اینکه دو سال است که کنگره بزرگ اربعین به دلیل گسترش ولیعهد برگزار نشده است، امسال تمایل مسلمانان به ویژه ایرانیان برای زیارت اربعین افزایش یافته و در تلاش هستیم تا برخی از آنها را بازگشایی کنیم. پایانه ها با هماهنگی دولت مرکزی می توانیم تردد در مرز مهران را کاهش دهیم.

وی با اعلام آمادگی کامل برای تسهیل در امر قاچاق و خدمات رسانی به زائران ایرانی در طول سال به ویژه محرم و اربعین، افزود: با وجود مشکلات امنیتی در سال های گذشته، همکاری های لازم را با ایرانیان برنامه ریزی بهتری داشته ایم. از زائران باید به زائران ایرانی خدمت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید