پیشکسوت استقلال از فرهاد یحیی گل محمدی دفاع کرد

پیشکسوت استقلال از فرهاد یحیی گل محمدی دفاع کرد

علی چینی بازیکن و مربی سابق استقلال درباره حذف تیم امید از قهرمانی آسیا و وضعیت مربیگری استقلال اظهار کرد:

قبل از هر سوال، در مورد تیم امید صحبت کنید. آیا انتظار چنین نتایج بدی را داشتید؟

مهدی مهدوی کیا از آن دسته بازیکنانی است که در دوران بازی خود بازیکنانی توانمند و استثنایی بودند اما متاسفانه نتوانستند در عرصه مربیگری موفق باشند. مهدوی کیا سال ها در هامبورگ بازی کرد و یکی از بهترین های ایران در سطح ملی بود، اما متأسفانه به اندازه یک بازیگر به عنوان مربی قوی نیست. من او را با تمام وجود دوست دارم و اگر چیزی می گویم به خاطر اوست.

چی میگی؟

اینکه مهدوی کیا باید تلاش کند و اشتباه کند. او باید در لیگ دوم بازی کند. در آنجا بازیکنان را می بیند، سپس به لیگ یک می آید، سپس در لیگ برتر به مربی کمک می کند و در نهایت می دود تا در رده های لیگ یا ملی تمرین کند. اینطور نیست که یک بار سرمربی تیم امید شوی و همه موفقیت ها را کسب کنی.

مقصر اصلی کیست؟

مقصر اصلی معاونت فنی فدراسیون فوتبال است که در چیدمان مربیان دقیق عمل نمی کند. فردی مانند امیر قلعه نویی کار خود را از باشگاه برق تهران آغاز کرد و سپس آرام آرام به سطوح بالاتری رسید. مهدوی کیا هم باید همین وضعیت را داشته باشد.

از تیم ملی در دوحه خبر دارید؟

متاسفانه با اسکوچیچ تیم ما به جایی نمی رسد. تیم ملی ایران اسکاچ اجازه داشت او را نابود کند. نه برنامه خوبی داریم و نه مربی خوبی. ژاپن با برزیل و کره جنوبی با شیلی بازی می کند اما تیم ملی کشورمان به تنهایی بازی می کند. در این شرایط دنیا خوب است نخندیم.

استقلال چطور؟

فرهاد مجیدی برای هواداران استقلال دست به کار بزرگی زد و خاطره ای به یاد ماندنی را ثبت کرد. قهرمانی با رکوردهای بی نظیر. او با این قهرمانی به نام استقلال اصالت را بازگرداند اما تعجب می کنم چرا برخی معتقدند مجیدی نباید از استقلال می رفت و می رفت.

با جدایی او موافقید؟

من یک سوال دارم! آیا بازیکنان در پایان فصل جابه جا نمی شوند؟ آیا استقلال بازیکنانش را به ترکیه و امارات و قطر و جاهای دیگر نمی فرستد؟ بازیکنان سپاهان و پرسپولیس جابه جا نمی شوند؟ اتفاقاً باید افتخار کنیم که فوتبال ایران برای اولین بار بعد از حشمت مهاجرانی سرمربی شده است. فرهاد مجیدی راهی لیگ امارات شد که جولانگاه مربیان آمریکای جنوبی و اروپایی است. نه هر مربی، بلکه از اسپانیا، ایتالیا و آلمان. باعث افتخار است که فرهاد مجیدی پس از حشمت مهاجرانی اولین مربی ایرانی بود که هدایت امارات را برعهده گرفت.

فکر می کنید دلیل انتخاب مجیدی چه بوده است؟

فرهاد مجیدی با نتایج خود کور شد و توانست دل مردم امارات را به دست آورد. حمید مطهری را می بینی تا می شنود نساجی می خواهد فرار کند و برود. به نظر شما اگر نکونام به او پیشنهاد کار در امارات می دادند یا به یحیی می گفتند بیا در امارات تمرین کن، نمی رفت؟ به خدا قسم که با سر فرار کردند.

نظرت در مورد حضور نکونام در استقلال چیست؟

نکونام تجربه و تجربه حضور در لیگ برتر را دارد و تاکنون موفق بوده است. به نظر من اگر برای استقلال گزینه ایرانی را مد نظر دارند نکونام بهترین است اما یک لحظه باید به کادر مدیریتی تذکر دهیم و آن اینکه پرسپولیس نقل و انتقالاتش را شروع کرده و به زور بازیکن جذب می کند. نگذارید استقلال در نقل و انتقالات عقب بماند.

دیدگاهتان را بنویسید