پیشکسوت پرسپولیس سیم آخر را زد; شکایت باورنکردنی از فرهاد مجیدی

پیشکسوت پرسپولیس سیم آخر را زد;  شکایت باورنکردنی از فرهاد مجیدی

با وحید کلیچ، پیشکسوت فوتبال ایران در مورد شرایط پرسپولیس و تیم ملی و همچنین تاریخچه جدال طارمی و اسکوچیچ گفت و گو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

بازی تیم ملی مقابل لبنان را چطور دیدید؟

ما خیلی سخت کار کردیم تا پیروز شویم. برد دلخراش بود و صف بچه ها و کادر فنی گرم بود. فکر نمی کردم بعد از گل خوردن بتوانیم به این شکل به بازی برگردیم. به هر حال وقتی گل عجیبی به دست می آورید. روحیه تیمی از بین می رود و کار سخت تر می شود. با این حال باید از بازیکنان و کادر فنی تیم ملی تشکر کرد که تا آخرین لحظه جنگیدند و این پیروزی مهم را به مردم ایران هدیه کردند.

بیرانوند در گلی که تیم ملی دریافت کرد مقصر بود؟

نه اصلاً تقصیر او نبود. همه فکر می کردند توپ بیرون است و اوت بود. علیرضا هم همین فکر را می کرد. فکر می کنم توپ بیرون بود، اما باد باعث شد که به زمین برگردد. ضربه این بازیکن لبنانی شبیه ضربه روبرتو کارلوس بود که ناگهان تغییر جهت داد و وارد دروازه شد. بیرانوند بهترین دروازه بان ایران و آسیاست و کارش ربطی به این موضوع ندارد.

برخی معتقدند برای بازی بعدی ممکن است عابدزاده یا نیازمان داخل دروازه باشند. نظر شما چیه؟

دروازه بان را با گل عوض می کنند؟ من هم با نیازمندان و هم با عابدزاده کار کردم. هیچ کدام به خوبی بیرانوند نیستند و علیرضا بهترین دروازه بان ایران است. گالری در مقیاس بیرانوند در ایران وجود ندارد و کسانی که به آن انتقاد می کنند چیزی از گالری نمی دانند. علیرضا حتی اگر در تیم باشگاهی اش بازی نکند باز هم باید دروازه بان فیکس تیم ملی باشد چون از بقیه بهتر است.

در مورد دعوای طارمی و اسکوچیچ به چه کسی حق دارید؟

به نظر من هیچ کدام مقصر نیستند. مدیران باید خوب مدیریت می کردند تا اینجا اوضاع درست نشود. اسکوچیچ مربی بسیار خوبی است و من شخصاً با او و تیمش خیلی خوش گذشت. او بهترین نتایج را کسب کرد و طبیعی بود که می خواست به آرامش تیمش فکر کند. از طرفی مهدی بهترین بازیکن تیم ملی است و تاکنون کمک زیادی به ما کرده است. حیف که او در تیم ملی نیست. حالا اگر اختلافی بود نباید اینقدر بزرگ باشد و همزمان جلسه بگذارند و موضوع را حل کنند.

اما طارمی جواب تلفن کریم باقری را نداد.

خوب، او مطمئناً متوجه تماس او نشد یا نتوانست پاسخ دهد. خود کریم باقری اصلا جواب تلفن می دهد؟ 100 بار با او تماس گرفتم و نامه نوشتم اما جواب نداد. حتی به او گفتم حداقل ما را در اینستاگرام لایک کند، اما هنوز این کار را نکرده است. طارمی اصلا دوست نداشت جواب بدهد یا دوست نداشت باقری جواب بدهد. این موضوع به کسی مربوط نیست.

وضعیت پرسپولیس در این فصل را چگونه می بینید؟

خب پرسپولیس قهرمان ایران است و بهترین نفرات را دارد. اتفاقاً همه تیم های بزرگ در یک نقطه سقوط می کنند و نتایج خوبی کسب نمی کنند. به نظر من پرسپولیس برمی گردد و همچنان مدعی اول قهرمانی است. البته این را هم باید در نظر داشت که تیم های دیگر هم هزینه کرده اند و قدرتمندتر شده اند. تیم های دیگر تلاش می کنند که پرسپولیس قهرمان نشود و این کار را سخت می کند. یحیی مربی خوبی است و دستیار بزرگی به نام حمید مطهری در کنار خود دارد که همیشه توصیه های خوبی می کند. امیدوارم حمید دوباره به یحیی کمک کند و این تیم به روند خوب خود بازگردد.

برخی از پیشکسوتان استقلال می گویند از زمانی که سلطانی فر از بین رفته است، پرسپولیس دیگر نمی تواند قهرمان شود. نظر شما چیه؟

بگذار هرچه می خواهند بگویند. آنها در آن سال ها خیلی باختند و جام را نبردند، هر کاری می کنند و همه چیز را می گویند. فکر می کنم آنها تحت فشار زیادی هستند. بهشون بگو چی گفتم سلطانی فر کاری کرد که پرسپولیس قهرمان بشه ولی تو و بابا حمید تا 10 سال دیگه رنگ جام رو نمیبینی و قهرمان نمیشی. وزیر جدید از همان روزهای اول هر کاری برای تیم محبوبش انجام داده اما باز هم این تیم قهرمان نیست.

هواداران پرسپولیس نگران وضعیت تیمشان هستند. آنها نه مدیرعامل دارند، نه حامی مالی دارند و نمی توانند بازیکن بخرند. شما چه چیزی برای گفتن در مورد آن دارید؟

من نمیدونم این صدری داره چیکار میکنه چند ماه گذشت، فقط امروز و فردا. وزارت ورزش از آنجایی که برای تیم محبوبش زمان می برد، دیگر فرصتی برای رسیدن به پرسپولیس ندارد. صدری یک ماه است می گوید تا 72 ساعت آینده پول کالدرون را می دهیم و همه مشکلات را حل می کنیم اما خبری نیست. فکر می کنم باید چند صحبت با صدری داشته باشم، اما نمی توانم اینجا بگویم. فکر می کنم صدری به چند ویدیو خوب و غنی نیاز دارد تا برایش آماده شود.

صحبت از فیلم ها و فضای مجازی شد، گویا مشکلات شما با برادران مجیدی همچنان حل نشده است.

این دو برادر طرفدارانشان را می خرند تا به من توهین کنند. تا مجیدی عذرخواهی نکند نمی روم. همان دستیار ناظر سابق در حال تخریب صفحه ای است که من در آن زندگی ام را می کردم. به همین دلیل به آنها اهمیت نمی دهم و در حال حاضر با این دو نفر کار می کنم. من آدمی نیستم که به کسی الکل بدهم، پس مطمئن باشید که مشکل باید از او باشد. مثلا مرتضی فنونی زاده به من گفت چرا من اینقدر آدم مجازی هستم. می خواهم به شما بگویم که در زندگی ام چه می کنم. زندگی شخصی من برای کسی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید