پیشگیری و نظارت دقیق تنها راه در امان ماندن از موج جدید تاج است

ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789411

رئیس جمهور تاکید کرد که تنها راه برای محافظت از خود در برابر موج جدید تاج، رعایت اقدامات بهداشتی، پیشگیری و نظارت جدی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد مبارزه با تاج و تخت کشور با تشکر از همه دست اندرکاران امر مبارزه با تاج به ویژه کادر بهداشتی و درمانی، اظهار داشت: رعایت بهداشت و حساسیت با رعایت اصول پیشگیری.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نباید کمبود واکسن در کشور وجود داشته باشد، گفت: با توجه به افزایش تولید داخلی واکسن و عرضه واکسن های وارداتی، باید پیش بینی های لازم انجام شود تا حتی با تزریق دوز سوم نیز وجود داشته باشد. هیچ کمبودی در این زمینه در کشور وجود ندارد.»

دکتر رئیسی بر اهمیت کنترل تردد در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی و جدی بودن قرنطینه برای موارد مشکوک تاکید کرد.

آیت الله رئیسی همچنین خواستار نظارت دقیق و هوشمندانه بر بازگشایی مدارس، ادارات و مشاغل برای اطمینان از رعایت مراحل بهداشتی برای حفظ جان مردم شد.

رئیس جمهور با اشاره به کمبود نیروی متخصص در شهرستان ها گفت: در این راستا کارگروهی از موافقان و مخالفان افزایش استخدام پزشک تعیین شده است تا مشکلات موجود در این حوزه از جمله توزیع ناعادلانه را بررسی کند. پزشکان کشور «تصمیم نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی را ارائه کنید.

رئیس جمهور با بیان خطرات آلودگی هوا به ویژه در شهرهای بزرگ گفت: دستگاه های ذیربط باید مشکل آلودگی هوا را جدی بگیرند و جان مردم را حفظ کنند.

دکتر رئیسی بر پرهیز از واکسیناسیون کودکان زیر 12 سال تاکید کرد و گفت: تا زمانی که تحقیقات دقیق و علمی در این زمینه انجام نشده و ثابت نشده باشد و قطعا دولت به عنوان پیمانکار به همه چیز مشکوک یا تجربه نکرده است، نباید این کار را انجام داد. . در بخش‌های مختلف، به‌ویژه در حوزه سلامت و اقتصاد اجتناب می‌شود.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تداوم واکسیناسیون اتباع خارجی گفت: برخی کشورهای اروپایی به تازگی به فکر این موضوع افتاده اند، در حالی که جمهوری اسلامی ایران به دلیل مسائل انسانی از ابتدا اقدام به واکسیناسیون تمامی اتباع خارجی کرده است و با جدیت به این امر ادامه خواهد داد. “

در این نشست گزارش‌های جداگانه‌ای از وضعیت تاج در ایران و جهان و شیوع سویه جدید اومیکرون، روند واکسیناسیون در کشور و عملکرد دولت در مقابله با تاج ارائه شد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید