پیش بینی بارش باران و برف تا پایان هفته

پیش بینی بارش باران و برف تا پایان هفته

روز جدید : سازمان هواشناسی از بارش، برف و وزش باد شدید موقت امروز تا آخر هفته در برخی مناطق و ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد.

بر اساس تحلیل هواشناسی و نقشه های آینده ساز سازمان هواشناسی، گذر دوره ای امواج جوی از نوار شمالی کشور تا پایان هفته پیش بینی می شود. امروز به ترتیب در ارتفاعات استان های گلستان، خراسان شمالی، غرب خراسان رضوی و شرق سمنان افزایش موقت ابری، بارش متناوب و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

در برخی مناطق در دامنه های غربی و جنوبی البرز گاهی وزش باد شدید غبارآلود رخ می دهد. فردا چهارشنبه در شمال غرب آذربایجان، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش های متنوع پیش بینی می شود.

روز پنجشنبه بخش‌هایی از دامنه‌های شمال غرب زاگرس در همدان، مرکزی، غرب اصفهان، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رعد و برق شکسته و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش روز جمعه سازمان هواشناسی، علاوه بر این مناطق در استان‌های کرمانشاه و لرستان بارش پراکنده و در دامنه‌های شمال غرب، غرب، جنوب البرز، مرکز و شرق کشور وزش باد شدید همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. گرد و غبار احتمالی

شنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور، دامنه بارش در دامنه های شمال غرب، غرب و جنوب البرز است.

یکشنبه هفته آینده دامنه بارش در دامنه های زاگرس واقع در همدان، مرکزی، کوم، دامنه های جنوبی البرز، سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور خواهد بود و این سامانه از مسیر خارج می شود. شمال شرقی

امروز و فردا با نفوذ جریانات سرد شمالی در سواحل دریای خزر کاهش موقت دما وجود دارد. از پنجشنبه تا شنبه هفته آینده با افزایش سرعت باد در عراق، پدیده خیزش و نفوذ گرد و خاک به غرب و جنوب غرب کشور رخ می دهد که کاهش کیفیت هوا و دید افقی را در پی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید