پیش بینی بودجه 160000 میلیارد تنی برای تجارت

ساعت: 15:55
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797954

به گفته وزیر کار، شورای عالی اشتغال 160 هزار میلیارد تن اعتبار برای اشتغال و کسب و کار در نظر گرفته است که در فروردین ماه پس از تصویب لایحه بودجه 1401 محقق می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ موضوع حمایت از نیروی کار و حمایت از کارفرمایان و حفظ اشتغال بنگاه های اقتصادی از جمله وظایف وزارت کار است.

بی شک نقش بانک ها در حمایت از بنگاه های تولیدی و تولیدی نیز حائز اهمیت است. اگر بانک ها نقش خود را در تولید ایفا کنند، تولید رونق می گیرد و فضای کسب و کار بهبود می یابد و بازار کار تغییر می کند.

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای احیای کارخانه های نیمه تعطیل، گفت: کارخانه ها.

به گفته وی، شورای عالی اشتغال 160 هزار میلیارد تن را برای تقویت و اشتغال کسب و کار از محل اعتبارات تکلیفی بودجه در قالب تبصره های 16 و 18 بررسی کرده است که پس از تصویب در بودجه 1401 از فروردین ماه اجرا می شود.

عبدالملکی معتقد است: قوانین مختلفی برای اعطای تسهیلات خرد تا سقف چند صد میلیون تومان بر اساس شرایط شورای پول و اعتبار وجود دارد.

در همین رابطه علی حسین رئیسی فرد، معاون وزیر کار بر لزوم حمایت از تولید داخلی تاکید کرد و گفت: تلاش وزارت ملت این است که چرخ تولید هر کارخانه کار نکند و به وضعیت معیشتی کارگران رسیدگی شود. از.”

وی به وضعیت معیشت کارگران اشاره کرد و افزود: دولت به دنبال رسیدگی به مشکلات دستمزد و معیشت جامعه کارگری است و با تصمیم گیری در جلسات شورای عالی کار این مشکلات را به حداقل می رسانیم.

به گفته معاون وزیر کار، ظرفیت هایی در حوزه اشتغال شناسایی شده است تا ایجاد اشتغال مهارت محور طبق برنامه صورت گیرد.

دولت سیزدهم از بدو تأسیس تاکنون در جهت تسهیل کار و تولید به منظور حفظ اشتغال موجود و بقای بنگاه های اقتصادی اقدام کرده است. چیزها را در برنامه خود قرار دهید.

وی با انتقاد از تعطیلی واحدهای تولیدی گفت: هیچ بانکی حق تعطیلی یک واحد تولیدی و بیکاری کارگران را ندارد.

رئیس جمهور همچنین در این بازدیدها دستورات لازم را برای احیای بنگاه های راکد و تعطیل شده و ایجاد واحدهای تولیدی صادر کرد.

تشکیل کارگروه های رفع موانع تولید در استان ها، تنظیم روابط بین کارفرمایان و کارگران در چارچوب قانون کار و اجرای طرح طبقه بندی از جمله اقداماتی است که در حال حاضر توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت انجام شده است. کارگران و جلوگیری از اتلاف نیروی کار.و تقویت بنگاه های تولیدی را دنبال کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید